اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

اختصاص 3 بخش بیمارستان دهدشت به کرونا/ظرفیت پذیرش در حال تکمیل است

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با بیان اینکه ظرفیت تخت‌های بیمارستان دهدشت برای بیماران کرونایی رو به تکمیل است، افزود: برای تجهیز مراکز درمانی شهرستان‌های همجوار چاره‌اندیشی شود.

اختصاص 3 بخش بیمارستان دهدشت به کرونا/ظرفیت پذیرش در حال تکمیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، محمدطاهر طیب‌زادگان امروز در نشست شورای سلامت در تشریح چرایی شیوع موج دوم کرونا در شهرستان اظهار داشت: پراکندگی بیماری شرایط مهار را دشوار کرده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه تصریح کرد: شرایط نسبت به مرحله نخست تغییر کرده و متفاوت شده است.

طیب‌زادگان گفت: این بیماری همه مناطق شهرستان را درگیر خود کرده و نقطه عاری از کرونا وجود ندارد.

دبیر شورای سلامت کهگیلویه افزود: این بیماری به سنین گوناگون سرایت کرده است فوت بیماران هم دیگر به زمینه قبلی یا سنین بالا محدود نیست.

وی اضافه کرد: بر خلاف آنچه فکر می‌کردند بیماری تضعیف نشده است بلکه با قدرت بیشتر فعالیت دارد و مردم را درگیر می‌کند.

این مسؤول گفت: در مرحله نخست موارد ابتلا یک تا دو نفر گزارش می‌شد اکنون اما روزی نیست که آمار مبتلایان نگران کننده نباشد.

وی با بیان اینکه با توجه به آمار بیماران تنها بیماران بدحال در بیمارستان بستری می‌شوند، گفت: در حالی که بیمارستان به وضعیت عادی برگشته  و بخش‌های ویژه بیماران کرونا حذف شده بود این روزها اما با شیوع مجدد سه بخش ویژه بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.

طیب‌زادگان با بیان اینکه بیمارستان دهدشت ظرفیت پذیرش بیماران را ندارد، گفت: 70 درصد بیماران بستری در بیمارستان دهدشت از شهرستان‌های همجوار پذیرش شده‌اند می‌طلبد مسؤولان برای تجهیز بیمارستان‌های سایر شهرستانها چاره‌اندیشی کنند.

وی اضافه کرد: فشار مضاعف بر سیستم بهداشت و درمان وجود دارد،
 پرسنل بهداشت و درمان و پزشکان متخصص نیز مبتلا شدند،هر پرسنلی که مبتلا شود حداقل دو هفته از محل کار دور می‌شود و این کمبود نیرو مشکلات را بیشترکرده است.

وی روال عادی فعالیت‌ها را منجر به شیوع کرونا دانست و تصریح کرد: جلسات متعدد با گروه‌ها برگزار و موارد بازدارنده تصویب می‌شود اما مصوبات عملی نمی‌شود.

وی افزود: دفاتر ازدواج، بانکها، تالارها، باغ‌های تفریحی، قهوه‌خانه و سفره‌خانه‌ها و ادارات به علت ازدحام جمعیت کانون‌های آلوده هستند.

وی خواستار اجرایی شدن مصوبات کمیته استانی در شهرستان شد.

انتهای پیام/82016

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول