اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

بیش از 85 درصد وقوع سرقت ها به خاطر اعتیاد و تبعات آن است

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: بیش از 85 درصد از وقوع سرقت‌ها به خاطر اعتیاد و تبعات آن است و در همین راستا 981 نفر در بحث مواد مخدر دستگیر شده‌اند.

بیش از 85 درصد وقوع سرقت ها به خاطر اعتیاد و تبعات آن است

سردار رحیم جهانبخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از مؤلفه‌های اصلی احساس امنیت در جامعه کاهش محسوس سرقت است.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه مبارزه با سرقت و پیشگیری از آن، از مطالبات و انتظارات به حق مردم و از اولویت‌های اصلی پلیس است، گفت: آموزش و آگاه‌سازی و هم افزایی درون سازمانی و برون سازمانی از مهمترین راهکارهای موثر در پیشگیری از سرقت است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 85 درصد وقوع سرقت‌ها به خاطر اعتیاد و تبعات آن است، گفت: در همین راستا 981 نفر در بحث مواد مخدر دستگیر شده‌اند.

در سه ماهه گذشته از سال جاری 513 کیلو گرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده است

 

سردار جهانبخش یکی دیگر از اولویت‌های پلیس استان در سال جاری را مبارزه با بلای خانمان سوز موادمخدر و عناصر آن در جامعه و جمع‌آوری معتادان متجاهر و خیابانی عنوان کرد و گفت: در سه ماهه گذشته از سال جاری 513 کیلو گرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان زنجان با تأکید بر اینکه طی سه ماهه نخست سال‌جاری ۱۴۶ طرح پاکسازی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناطق مختلف استان زنجان انجام شده است، گفت: هفت باند تهیه و توزیع مواد مخدر هم منهدم شده است.

فرمانده انتظامی استان زنجان به تاثیر آسیب مواد مخدر در رشد نرخ جرائم دیگر در این استان اشاره کرد و گفت: پس از جمع‌آوری معتادان میزان سرقت در استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد کاهش یافت.

مبارزه با قاچاق یکی از شیوه‌‏ها و ابزارهای اصلاح نقاط ضعف اقتصاد در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است

 

سردار جهانبخش در ادامه به بحث مبارزه با قاچاق از سوی نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: مبارزه با قاچاق یکی از شیوه‌‏ها و ابزارهای اصلاح نقاط ضعف اقتصاد در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است و این موضوع، به واکاوی اضطرارات و الزامات شدت بخشیدن مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان جزئی از حرکت مقاومتی اقتصاد برای مقابله با دشمن در توطئه تحریم اقتصادی می‏‌پردازد.

ارتقای زیرساخت‌های امنیتی بر سرمایه‌گذاری و احساس امنیت فعالان اقتصادی در جامعه و بازار تاثیر مستقیم دارد

 

وی با اشاره به اینکه کنترل محورهای مواصلاتی و مقابله با کالای خارجی قاچاق و لوکس که دارای مشابه داخلی هستند با جدیت در دستور کار پلیس استان قرار دارد، افزود: ارتقای زیرساخت‌های امنیتی بر سرمایه‌گذاری و احساس امنیت فعالان اقتصادی در جامعه و بازار تاثیر مستقیم داشته و نتیجه آن با افزایش آرامش موثر و توسعه مباحث اقتصادی، رفاه و عدالت اجتماعی به جامعه بر می‌گردد.

‌فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به تبدیل تهدید به فرصت در موضوع تحریم که موجب رونق تولید در جامعه شده است، بیان داشت: ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در سه ماهه اول سال جاری در استان حدود 170 میلیارد ریال است که به نسبت مدت مشابه سال گذشته 28 درصد افزایش کشف مشاهده می‌شود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول