اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

واگذاری 374 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی کردستان/ راه‌اندازی 53 مرکز بهزیستی در مناطق محروم استان

مدیرکل بهزیستی استان کردستان از ساخت و واگذاری 374 واحد مسکونی برای مددجویان زیرپوشش بهزیستی استان در سال جاری خبر داد.

واگذاری 374 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی کردستان/ راه‌اندازی 53 مرکز بهزیستی در مناطق محروم استان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدصباح قریشی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: امسال شعار بهزیستی شفافیت، تحول خدمت و ارتقای سلامت اجتماعی نام‌گذاری شده و برنامه‌های متعددی برای این هفته در نظر گرفته شده است.

وی بیان اینکه شفافیت، تحول خدمت و ارتقای سلامت اجتماعی از گذشته تا امروز به عنوان یک اولویت مهم در برنامه‌های بهزیستی ملاک و مورد توجه بوده است، خاطرنشان کرد: بهزیستی در تمام زوایای زندگی جامعه از لحظه تولد تا زمان سالمندی به افراد زیرپوشش خود خدمات‌رسانی می‌کند.

مدیرکل بهزیستی کردستان تصریح کرد: جامعه هدف این سازمان در استان 140 هزار نفر است که به انواع مختلف از این دستگاه حمایتی خدمات مختلف دریافت می‌کنند.

قریشی عنوان کرد: خدمات بهزیستی استان کردستان از شهرها تا دورترین روستاها به جامعه هدف ارائه می‌شود و این خدمات براساس نیازسنجی، از پرداخت تسهیلات تا ارائه سایر موارد متفاوت است.

وی ایجاد اشتغال به منظور توانمندسازی مددجویان زیرپوشش این سازمان را از اولویت‌های مهم بهزیستی کردستان عنوان کرد و گفت: در قالب اجرای طرح‌های مختلف به 2 هزار و 103 نفر تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است.

وی اذعان کرد: در این راستا 47 میلیارد تومان تسهیلات با سود چهار درصد به 2 هزار و 103 نفر از متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

به گفته این مقام مسوول، براساس راستی‌آزمایی‌های صورت گرفته بیشتر مشاغل ایجاد شده از پایداری لازم برخوردار بوده و در حال حاضر این افراد مشغول کار هستند.

وی تصریح کرد: از دیگر اقدامات بهزیستی استان در راستای توانمندسازی جامعه هدف، ایجاد اشتغال در قالب کاریابی و پرداخت حق بیمه مددجویانی است که توسط کارفرماها بکارگیری می‌شوند.

قریشی با بیان اینکه در زمینه بیمه کارفرمایی اعتباری بالغ بر 34 میلیارد تومان طی یک ساله گذشته هزینه شده است، گفت: این مهم نقش مهمی در تشویق کارفرمایی برای بکارگیری مددجویان داشته است.

وی بهره گیری از ظرفیت تشکل های مردمی در راستای ارائه خدمات به جامعه هدف را از دیگر برنامه های مورد توجه بهزیستی عنوان کرد و گفت: 98 موسسه مختلف در حال حاضر به عنوان زیرمجموع بهزیستی در این راستا در سطح استان فعالیت می کند.

وی از رشد 160 درصد میزان مشارکت‌های مردمی در سطح استان خبر داد و گفت: 722 تشکل فعال خیریه در سطح استان مشغول ارائه خدمات به جامعه هدف هستند و بخش قابل توجهی از برنامه‌های این سازمان براساس اصل 44 به بخش خصوصی واگذار شده است.

قریشی تصریح کرد: این تشکل ها با اولویت افراد تحصیلکرده با مدرک مرتبط راه اندازی شده و در شرایط کنونی نقش مهمی در کمک به جامعه هدف داشته است.

وی احداث مسکن برای مددجویان را از دیگر اولویت های بهزیستی در استان عنوان کرد و گفت:  هدف گذاری برای احداث مسکن مددجویی در سال‌جاری 350 واحد بود که تا این لحظه 374 واحد مددجویی را به مرحله نازک کاری رسانده ایم و به زودی واگذار خواهد شد.

وی در ادامه از اجرای طرح هر محله حاشیه راه اندازی یک بهزستی کوچک در سطح کشور و استان خبر داد و گفت: در قالب این طرح برای ایجاد 53 مرکز مجوز صادر شده و این مراکز با محوریت بخش خصوصی به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل بهزیستی کردستان اذعان کرد: این مراکز با توجه به نیازسنجی و تحقیقات میدانی که در سطح استان صورت گرفته در نقاطی که بیشترین محروم را دارند راه اندازی می شود.

وی اذعان کرد: این مراکز توسط بخش خصوصی راه اندازی با پرداخت یارانه براساس جمعیت تحت پوشش از سوی بهزیستی حمایت می شوند  کل خدماتی که در بهزیستی های سطح استان به جامعه هدف ارائه می شود در این مراکز به افراد مددجو ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول