اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

بررسی مسائل مالی خانه سالمندان در دوره مدیریت قبلی از سوی یک موسسه

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در ارتباط با واگذاری خانه سالمندان تخلف مالی مطرح نبوده و خود هیأت امنای قبلی خواستار این کار بودند، هرچند که یک موسسه حسابرس مسائل مالی را در دوره مدیریت قبلی برررسی می‌کند.

بررسی مسائل مالی خانه سالمندان در دوره مدیریت قبلی از سوی یک موسسه

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد محمدی قیداری ظهر امروز در نشست خبری هفته بهزیستی اظهار کرد:  شعار امسال هفته بهزیستی شفافیت، تحول خدمت و ارتقای سلامت است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: برنامه‌هایی را برای این هفته تدارک دیده‌ایم که با توجه به شرایط کشور و شیوع کرونا بیشتر در فضای مجازی و ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود.

وی افزود: رونمایی از سامانه الکترونیکی مجوزهای سازمان بهزیستی و رونمایی از صورت‌های مالی سال ۹۸ بهزیستی در راستای شفافیت بخشی از برنامه‌های این سازمان در هفته آتی هستند.

محمدی قیداری ادامه داد: همچنین اورژانس اجتماعی نیز مانوری را در سراسر کشور در مناطق پرتردد شهرها برگزار می‌کند و راهنمایی‌های لازم را در زمینه پیشگیری از کرونا و آگاهی‌بخشی در زمینه فعالیت‌های بهزیستی ارائه می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان همچنین از افتتاح 15 مسکن مددجویی در استان خبر داد و گفت: افتتاح مراکز جامع درمانی نیز از دیگر اقداماتی است که در این حوزه صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بحث افتتاح سامانه نظارتی دیده‎بان در سراسر کشور و رونمایی از خط تلفن 1482 نیز از دیگر برنامه‎های هفته بهزیستی است، بیان کرد: در هفته بهزیستی 15 واحد مسکونی مددجویی، 13 طرح خود اشتغالی، ساختمان اداری طارم، مراکز مثبت زندگی،  مرکز  غیرانتفاعی cbr و مرکز مشاوره خانواده افتتاح می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از حمایت بیش از 80 هزار مددجو خبر داد و گفت: از این تعداد 18 هزار و 436 مستمری‌بگیر و 22 هزار معلول نیز از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه معاونت پیشگیری نیز بیش از 7 هزار نفر در مراکز زیر نظر بهزیستی پذیرش شد، اضافه کرد: این معاونت وظیفه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مشاوره‌های روانشناختی را به عهده دارد.

محمدی قیداری با بیان اینکه اخیرا با همکاری دادگستری و شهرداری به جمع‌آوری 300 معتاد متجاهر در استان پرداختیمٰ بیان کرد: 24 مرکز اعتیاد در استان فعال است که بیش از 9 هزار نفر از آن استفاده کرده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه در مراکز زیرپوشش بهزیستی کرونایی نداریم، بیان کرد: با همکاری اداره کل دادگستری و اقدامات صورت گرفته طلاق در استان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه یک هزار و 298 کارت هوشمند در استان صادر شده است، افزود: امسال همچنین میزان جذب اعتبارات در حوزه اشتغال 54 میلیارد ریال بوده است که از این طریق برای 139 مددجو شغل ایجاد شده است.

محمدی قیداری در ادامه تعداد خانواده‌های بررسی شده از معافیت سربازی را 19 نفر اعلام کرد و گفت: همچنین با توجه به اینکه بهزیستی در قالب مرکز اورژانس اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی فعال است، در راستای شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی با حضور تیم کارشناسی و متخصص دارای فعالیت است که در این حوزه به 4 هزار و 515 نفر ارائه خدمات شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان همچنین در ارتباط با اتوبوس ویژه معلولان نیز گفت: هنوز این اتوبوس راه‌اندازی نشده است در حالیکه قرار بود دو دستگاه ون به این امر اختصاص داده شود.

 محمدی قیداری در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره حواشی به وجود آمده در ارتباط با واگذاری مدیریت خانه سالمندان نیز گفت: واگذاری هر مرکز اشل و راه و روش خاص خود را دارد و ما در این باره حساسیت زیادی به خرج داده و با کسی شوخی نداریم.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در ارتباط با واگذاری خانه سالمندان تخلف مالی مطرح نبوده و چندی پیش آقای جمیلی مسؤول این مرکز به بهزیستی اعلام کرد که می‌خواهد فعالیت‌های خیرخواهانه خود را به تهران ببرد.

وی تصریح کرد: در نهایت یک درخواست هیأت مدیره‌ای به بهزیستی آمد که اعضا مسر بودند که مرکز تحویل شود و ما نیز قبول کردیم.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان افزود: البته هر مرکزی که تحویل داده می‌شود باید حسابرسی شود و ما نیز این کار را به یک موسسه سپرده‌ایم و در نهایت نتیجه را هم اعلام خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه هر پولی که به حساب موسسه آمده بررسی و رسیدگی می‌شود و اگر ملکی یا هر چیز دیگری خریداری شده باشد، بررسی خواهد شد، تصریح کرد: اما تا آنجا که من اطلاع دارم تاکنون ملکی به اسم مرکز خریداری نشده است.

محمدی همچنین شایعات خوراندن مواد مخدر به سالمندان را در این مرکز رد کرد و گفت: سلامت سالمندان اولویت بهزیستی است و من این موضوع را تأیید نمی‌کنم، چون ما در آن مرکز پزشک داریم که بر امور نظارت دارند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان در ارتباط با واگذاری مرکز به مدیریت جدید نیز گفت: یک نفر از افرادی که با هیأت مدیره قبلی همکاری داشت، خواستار اداره مرکز بود ولی در مصاحبه‌ها طبق قوانین رد شد و بهزیستی صلاح دانست که مرکز را به یک شخص دیگری که مورد تایید تهران و استان بود، واگذار کند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 80 سالمند در این مرکز نگهداری می‌شود، گفت: خوشبختانه برخلاف شایعات ایجاد شده این مرکز سالمند کرونایی ندارد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول