اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

برنامه مجلس برای اشتغال جوانان دانشگاهی و توسعه شرکت‌های دانش بنیان

عضو هیأت رئیسه مجلس یازدهم از برنامه راهبردی خانه ملت برای حمایت حداکثری از جوانان تحصیلکرده دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان بومی خبر داد.

برنامه مجلس برای اشتغال جوانان دانشگاهی و توسعه شرکت‌های دانش بنیان

علی کریمی‌فیروزجایی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در ساری  از برنامه راهبردی خانه ملت برای حمایت حداکثری از جوانان تحصیلکرده دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان بومی خبر داد و اظهار کرد: تشکل پذیری و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و استار تاپ‌ها با هدف کاهش معضل اشتغال و صادرات محور در دستور کار جدی مجلس است.

وی افزود: در اجرای تحقق شعار محوری امسال دانشگاه‌ها ملزم به راه‌اندازی و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و بهره‌گیری از ایده‌های خلاق و نواورانه جوانان دانشگاهی هستند.

نماینده مردم بابل در مجلس یادآورشد: ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و بهره‌گیری از فناوری‌های جدید و دانش‌های نوپا با محوریت اساتید و دانشجویان نخبه و خلاق راهبرد جدید کشور در پیوند عرصه اقتصاد و فرهنگ برای پیشرفت و عدالت است.

کریمی‌فیروزجایی تسریع در تجاری سازی پایان‌نامه‌های دانشگاهی با هدف صادرات و ارزاوری را خاطرنشان کرد و افزود: تقویت ارتباط دانشگاه‌ها با بخش‌های تولیدی و زیربنایی کشور در شرایط فعلی ضرورت دارد.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران در مجلس یازدهم با اشاره به اهمیت توسعه مراکز رشد و نوآوری در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور یادآور شد: باید با تمرکز بر روی پرورش استعدادهای خلاق و حمایت از تولیدات فناورانه جهش توامان علمی و تولید را در کشور محقق کنیم.

کریمی فیروزجایی نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در رونق کسب و کار و صادرات محصولات مبتنی بر فناوری و ایده‌های خلاق را اساسی و محوری خواند و افزود: با حمایت از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیانی در دانشگاه‌ها،مشکل اشتغال قشر دانشگاهی و تحصیل‌کرده مرتفع خواهد شد.

نماینده مردم بابل با تاکید بر لزوم توجه به نقش شرکت‌های دانش بنیان در حل مشکلات زیست محیطی و به‌ویژه پسماند و تنگناهای حوزه  کشاورزی،خواستار اهتمام ویژه مسؤولان برای بهره‌گیری از ظرفیت مراکز رشد و نوآوری دانشگاه‌ها در این زمینه شد.

این نماینده مجلس یادآورشد: نگاه به حوزه جوانان و توانمندی‌های بالقوه و بالفعل آنان در روند توسعه کشور راهبردی، استراتژیک و غیرقابل اغماض است.

کریمی‌فیروزجایی با انتقاد از ضعف دستگاه‌های مسؤول در استفاده از ظرفیت جوانان به‌ویژه دانشگاهیان گفت: براساس بیانیه راهبردی گام دوم ابلاغی رهبر معظم انقلاب مسؤولان باید فضا و بستر را برای فعالیت سازنده جوانان فهیم و انقلابی مهیا کنند.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول