اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

برجام درس عبرتی برای معاهدات و روابط بین المللی است

امام جمعه ساوه گفت: برجام درس عبرتی برای معاهدات و روابط بین المللی در پسابرجام خواهد بود لذا به جای نگاه به بیرون به فکر جهش تولید داخلی باشیم.

برجام درس عبرتی برای معاهدات و روابط بین المللی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساوه بر لزوم داشتن آگاهی لازم قبل از سخن گفتن در خصوص موضوعات مختلف تاکید و اظهار کرد: در قضاوت کردن نسبت به دیگران یا در محکمه، در شهادت و گواهی دادن و امضاء کردن سخن دیگران، بدون آگاهی در حد یقین، به دنبال حرف‌های تحقیق نکرده و اثبات نشده موجب بی تقوایی و گناه می‌شود. 

وی با تاکید بر اینکه نباید به رسانه‌های معاند و دشمن که پایگاه نفوذ و تهاجم علیه ما اعتماد کرد افزود: ما باید سواد رسانه داشته باشیم، هر سخنی یا ادعایی را بدون تحلیل، بدون مدرک و مستند قابل قبول نپذیریم و باور نکنیم چراکه شایعات بی اساس گاهی کشور را تا مرز براندازی پیش می‌برند. 

خطیب نماز جمعه ساوه با اشاره به فرارسیدن 21 تیرماه روز عفاف و حجاب گفت: چه حجاب و پوشش شایسته آقایان و بانوان در ظهور و بروز اجتماعی و چه عفاف به عنوان یک فضیلت روحی از دستوران پروردگار متعال برای نیل به حیات طیبه و جامعه ارزشی است که لازم و ملزوم هم‌اند.

امام جمعه ساوه افزود: آنچه که امروز نگران کننده است ترویج بی بند و باری و بی‌حیایی، حیاستیزی و غفلت است. 

وی با تاکید بر اینکه ما از حمله نظامی دشمن واهمه‌ای نداریم اما تهاجم فرهنگی دشمن و غفلت مسوولان نگران کننده است، اضافه کرد: بانوان مومنه و مردان باغیرت و خانواده‌های نجیب و اصیل در گسترش حیاورزی و عفاف و حجاب پیش قدم شوند. 

حسینی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص سالگرد فرارسیدن امضاء قرارداد برجام گفت: مسوولان ارشد کشور و تیم مذاکره کننده رسماً اعلام کردند با امضای برجام همه تحریم‌ها برطرف و همه مشکلات مردم حل می‌شود اما متاسفانه هیچ تحریمی برطرف نشد، هیچ مشکلی حل نشد، بلکه هم بر تحریم، هم بر تهدید هم مشکلات کشور افزوده شد.

وی با تاکید بر اینکه نباید دستاوردسازی بیهود برای برجام کرد، افزود: دو سال مذاکره برای انعقاد برجام، 5 سال هم از امضای برجام می‌گذرد، کسانی که برای مذاکره با آمریکا غوغاسالاری می‌کردند و می‌گفتند تمام مشکلات کشور حتی مشکلات آب خوردن ما با این مذاکرات حل می‌شود، باید پاسخگوی وضع اسفبار اقتصادی امروز جامعه باشند. 

امام جمعه ساوه گفت: اینکه دستاورد برجام را اخلاقی بدانید و یا بگوئید برجام فرهنگ مردم ایران را نشان داد، حرف‌های بیهوده است. مردم ما دنبال کاپ اخلاقی بودند،  قرار بود مشکلات اقتصادی و رفع تحریم‌ها را با برجام حل کنید که نکردید. ادعای دور کردن جنگ یا سایه جنگ از کشور با امضای برجام یک دروغ تکراری و بی‌اساس است. 

حسینی بیان کرد: تجربه 42 ساله انقلاب و قبل از آن بویژه در طول دوران مذاکرات هسته‌ای چه در این دولت و چه در دولت‌های قبلی، این بود که دشمن بدعهد و پیمان شکن است، پیاده روی آقای ظریف با جان کری، کادوی هدیه و تولد دادن به اعضای تیم مذاکره کننده آمریکا و هر نرمش دیگر فقط آنان را جسورتر و پرروتر کرده است.

خطیب نماز جمعه ساوه تاکید داشت که برجام درس عبرتی برای معاهدات و روابط بین المللی در پسابرجام خواهد بود لذا به جای نگاه به بیرون به فکر جهش تولید داخلی باشیم. 

امام جمعه ساوه با تقدیر از مجلس به خاطر برداشتن قدم اول مبارزه با فساد از داخل خودش در جریان رد اعتبارنامه یکی از نمایندگان گفت: اصل جهت گیری و اهتمام به مقابله با نفوذ و فساد از درون خود مجلس قابل تقدیر است، مردم منتظر پیروزی و موفقیت مجلس در آزمون معیشت و فرهنگ هستند. 

وی همچنین در خصوص سئوال و استیضاح نمایندگان نسبت به آقای رئیس جمهور گفت: با رعایت سه نکته اخلاق اسلامی و حرمت اشخاص و منافع ملی و رعایت مصالح کشور فرآیند سوال از رئیس جمهور انجام شود.

حجت الاسلام حسینی در پایان خطبه‌ها با دعوت همگان به وحدت و اعتصام به حبل الهی افزود: در داخل شهرستان همه مسوولین با هم همدل هستند و ما هم همکاری و حمایت می‌کنیم، همه با هم برادریم و در ذیل ولایت و رهبری تعامل مثبت داریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول