مرتضی سلامی، مدیرکل تأمین اجتماعی استان البرز، امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس از کرج، با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی البرز طی هشت سال فعالیت خود در این استان 9 شعبه دارد، گفت: هدف مهم این اداره برون سپاری خدمات از طریق واگذاری خدمات به بخش خصوصی و کارگزاریهای رسمی بوده است.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان البرز ادامه داد: تعداد زیادی از خدمات سازمان تامین اجتماعی بصورت الکترونیکی و غیر حضوری انجام میشود.
در راستای ارائه خدمات غیر حضوری و امکان پرداخت اینترنتی حق بیمه ماهانه کارکنان از سوی کارفرمایان، ارسال اینترنتی جایگزین سیستم دستی شد
سلامی تصریح کرد: در راستای ارائه خدمات غیر حضوری و امکان پرداخت اینترنتی حق بیمه ماهانه کارکنان از سوی کارفرمایان، ارسال اینترنتی جایگزین سیستم دستی شد و از جمع تعداد 32 هزار کارگاه تحت پوشش سازمان بیش از 31 هزار و 139 کارگاه یعنی 98% کارفرمایان بصورت غیرحضوری حق بیمه زیر مجموعه خود را پرداخت میکنند.
وی در ادامه به ابلاغ الکترونیکی و مشاهده بدهیهای بیمه به صورت غیر حضوری اشاره کرد و یادآور شد: 59 درصد از مجموع 515 هزار ابلاغ، الکترونیکی و غیرحضوری انجام شده است.
استان البرز 139 هزار بیمه شدگان خاص دارد که تمامی این گروه فیشهای پرداختی خود را به صورت غیرحضوری و اینترنتی دریافت میکنند
سلامی با اشاره به اینکه مشاهده سابقه بیمه و ثبت اعتراض نیز به صورت اینترنتی انجام میشود، بیان کرد: استان البرز 139 هزار بیمه شدگان خاص دارد که تمامی این گروه فیشهای پرداختی خود را به صورت غیرحضوری و اینترنتی دریافت میکنند.
به گفته مدیرکل تأمین اجتماعی استان البرز 178 هزار نفر مستمری بگیر واجد شرایط در البرز وجود دارد که برای دریافت حقوق و فیش حقوقی مجبور به مراجعه به بانکها هستند و این موضوع مشکلاتی را به دنبال داشته که سعی داریم در راستای رفع این مشکلات اقدام کنیم.
وی در پایان با اشاره به انجام بازرسیها به صورت الکترونیک، اضافه کرد: با راه اندازی سامانه مناسب و تجهیز بازرسان شعب تامین اجتماعی به تجهیزات سخت افزاری لازم، این امکان فراهم شده است و امر بازرسی از کارگاههای مشمول، بصورت مکانیزه و شفاف صورت میپذیرد که در این میان در طول یک سال 72 هزار بازرسی انجام میشود.
انتهای پیام/ج