اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

۱۷۰ کارت بازرگانی در کردستان تعلیق می‌شود/ افزایش حجم و تنوع محصولات صادراتی به ۱۵ کشور همسایه

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، گفت: در راستای اجرای پروژه‌های سازمان توسعه تجارت ایران در سال جهش تولید، یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها افزایش حجم و تنوع محصولات صادراتی به ۱۵ کشور همسایه و ۲ کشور هند و چین است.

۱۷۰ کارت بازرگانی در کردستان تعلیق می‌شود/ افزایش حجم و تنوع محصولات صادراتی به ۱۵ کشور همسایه

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، صادق صمدی ظهر امروز در اولین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان اظهار کرد: توسعه صادرات و تامین امنیت مالی صادرکنندگان، توسعه بازار و برند، توسعه ، تقویت و گسترش زیرساخت‌های تجاری صادراتی و ترویج هویت و ارتقای فرش دستبافت ایرانی از جمله برنامه‌های عملیاتی استان در راستای توسعه صادرات و مدیریت واردات است.

وی افزود: براساس سیاست‌های وزارت صمت در ۷ محور کلیدی مدیریت واردات و توسعه صادرات، افزایش حجم و تنوع محصولات صادراتی به ۱۵ کشور همسایه، توسعه و گسترش زیرساخت‌های تجاری از جمله برنامه‌های سازمان توسعه تجارت در سال جاری است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در راستای اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های سازمان توسعه تجارت ایران در سال جهش تولید، یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها افزایش حجم و تنوع محصولات صادراتی به ۱۵ کشور همسایه و ۲ کشور هند و چین است.

صمدی در ادامه، تنش زدایی در روابط اقتصادخارجی، افزایش ظرفیت‌های تولیدی صادراتی بخش تولید، انعقادتفاهم نامه انطباق استاندارد و افزایش ظرفیت صادرات در بخش تولید را از الزامات تحقق برنامه‌های این سازمان نام برد.

۱۷۰ کارت بازرگانی در کردستان تعلیق می‌شود

 نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج در این جلسه بیان کرد: صادرکنندگان ما از مشوق صادراتی محروم بوده‌اند لذا برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور باید مکانیزم عملی در این خصوص صورت گیرد که این مشوق‌ها در مرز به صادرکننده داده شود.

مبادلات بانکی بین اقلیم کردستان ایران و عراق انجام نمی‌شود

فاروق کیخسروی با بیان اینکه صادرات رسمی به کشور عراق وجود ندارد و هنوز به شکل سنتی و پیله‌وری این امر انجام می‌گیرد افزود: معاملات به شکل ارزی نیست لذا ضرورت دارد مبادلات در مرزهای اقلیم کردستان هم مانند صادرات به اروپا به شکل رسمی انجام شود.

 نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج گفت: بازوی تجارت و صادرات تاجرها هستند و جایگاه دلالان نیز در قانون مشخص است.

کیخسروی  با اشاره به اینکه جایگاه صرافی که  مبادلات پولی بین صادرکنندگان ایرانی و اقلیم کردستان عراق انجام دهد تاکنون معرفی نشده است، افزود: تعداد ۱۷۰ دارنده کارت بازرگانی در استان  به دلیل اینکه نتوانسته‌اند  ارز حاصل از صادرات را به کشور بازگشت دهند تعلیق می‌شود.

 وی در پایان اظهار کرد: بایستی مسوولان استان تمهیداتی برای بازگشت ارز حاصل از صادرات بیاندیشند تا فعالان اقتصادی استان دچار مشکل نشوند.
 انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول