اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خطر مرگ زودرس را با این قرص کاهش دهید

نتایج یک بررسی جدید حاکی از آن است، مصرف استاتین می‌تواند خطر مرگ زودرس در سالمندان را تا یک چهارم کاهش دهد.

خطر مرگ زودرس را با این قرص کاهش دهید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید حاکی از آن است، مصرف استاتین می‌تواند خطر مرگ زودرس در سالمندان را تا یک چهارم کاهش دهد. 

بررسی‌های اخیر دانشمندان آمریکایی در بوستون نشان داد، مرگ و میر ناشی از هر علتی برای افراد بالای ۷۵ سال که استاتین مصرف می‌کردند ۲۵ درصد کمتر بود.

استاتین‌ها می‌توانند به کاهش کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) در خون کمک کنند؛ مطالعات قبلی محققان مرکز پزشکی آیکان در نیویورک نیز حاکی از ان است نرخ مرگ و میر بر اثر بیماری عروق محیطی در افرادی که به طور منظم داروی استاتین مصرف می‌کنند، به میزان قابل توجهی کمتر است.

به گفته نویسندگان این پژوهش، اثرات مصرف استاتین در افراد بیش از ۷۵ سال مورد بررسی قرار گرفته و درنهایت مشخص شد، این داور قابلیت کاهش خطر مرگ زودرس برای افراد مسن را دارا است.

این مطالعه به شواهد و مدارکی می‌افزاید که در صورت تجویز استاتین برای سالمندان، سالانه از مرگ هزاران فرد سالخورده جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول