اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ضرورت هم‌افزایی سه‌قوه در مبارزه با فساد/ چینش افراد متعهد در بدنه ادارات مانع فساد می‌شود

نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مجلس، دولت و سیستم قضایی هم‌افزا باشند و نظارتی همه‌جانبه، هوشمندانه و برگرفته از باورهای دینی داشته باشند، فساد قابل مدیریت است.

ضرورت هم‌افزایی سه‌قوه در مبارزه با فساد/ چینش افراد متعهد در بدنه ادارات مانع فساد می‌شود

حسین بامیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد، مبارزه با فساد در سطح کشور را ضروری دانست و گفت: فساد از اولویت‌های مقام معظم رهبری بوده است و ایشان سه مطالبه در بحث مبارزه داشته‌اند که شامل مبارزه با فساد، مبارزه با فقر و مبارزه با تبعیض است.

نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئله فقر و تبعیض ریشه در فساد دارد، عنوان کرد: اگر ما فقر را در جامعه مدیریت و ساماندهی کنیم، اقشار کم درآمد را در اوضاع بد اقتصادی حمایت کنیم در واقع چگونگی مبارزه با فساد را مدیریت کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با فساد در این بازه‌ زمانی بستگی به نحوه نظارت بر حسن کارکرد و عملکرد وزارت‌خانه‌ها دارد، خاطرنشان کرد: نظارت بر گلوگاه‌های اقتصادی کشور، نظارت بر بودجه‌ریزی، نظارت بر حسن توزیع و تخصیص اعتبارات تا حد زیادی مانع فساد خواهد شد.

بامیری با بیان اینکه اگر مدیران در گزینش و چینش ساختار انسانی و اداری جدیت و اهتمام ویژه داشته باشد شاهد فساد افسار گسیخته نخواهیم بود، تشریح کرد: تمامی مطالبات رهبر معظم انقلاب در بحث مبارزه با فساد به نیروی انسانی متعهد و متخصص برمی‌گردد که هم پایبند به آموزه‌های دینی باشد و هم حلال و حرام را بشناسد.

نماینده مردم لردگان و خانمیرزا در مجلس در خصوص رأی اعتماد نمایندگان به وزرا، توضیح داد: بعد خانوادگی، فردی، تعهد، تخصص و پاکدستی در دادن رأی اعتماد به وزرا تاثیرگذار است اگر نمایندگان به واقع براساس ویژگی‌های فوق رای اعتماد بدهند شاهد فساد نخواهیم بود.

وی تصریح کرد: اگر مجلس، دولت و سیستم قضایی که سه خاکریز متفاوت هستند، هم‌افزا باشند و نظارتی همه‌جانبه، هوشمندانه و برگرفته از باورهای دینی داشته باشند، فساد قابل مدیریت است.

انتهای پیام / ۶۸۰۳۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول