اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اوقاف آماده مشارکت در طرح‌های تولیدی و اقتصادی است

رئیس اوقاف و امور خیریه ساوه با اشاره به این‌که اوقاف آماده مشارکت در طرح‌های تولیدی و اقتصادی است، گفت: وقف هیچ‌گاه مانع سرمایه‌گذاری نیست و با تمام توان آماده مشارکت با بخش خصوصی در این حوزه‌ها است.

اوقاف آماده مشارکت در طرح‌های تولیدی و اقتصادی است

حجت‌الاسلام سعید عطااللهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوه با اشاره به این‌که بهره‌وری بیشتر و سوق دادن عواید موقوفات در راستای جهش تولید مد نظر قرار گرفته است، اظهار کرد: اولویت کاری را همراهی و کنار هم قرار دادن این ظرفیت تعریف کرده‌ایم که بتوانیم حداکثر بهره‌وری را از موقوفات داشته باشیم.

وی افزود: برنامه‌های این اداره همه ساله بر ۳ محور اجرا و برگزاری طرح‌های فرهنگی و مسابقات قرآنی، طرح تربیت حافظان قرآنی و احیای بقاع متبرکه و موقوفات بر اساس ابلاغیه و دستورالعمل‌ها انجام می‌شود.

رئیس اوقاف و امور خیریه ساوه با اشاره به نام‌گذاری هوشمندانه مقام معظم رهبری در سال جاری به نام جهش تولید، بیان کرد: با توجه به تحریم‌های دشمنان، مهمترین راهکار خروج از بن‌بست اقتصادی رجوع به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی است.

عطااللهی، ویژگی فعالیت‌های سازمان اوقاف را انجام فعالیت‌های فرهنگی در کنار امور اقتصادی عنوان و تصریح کرد: سازمان اوقاف در جهت‌گیری وقف‌های جدید برای ایجاد اشتغال، رفع بیکاری، کاهش فاصله طبقاتی تلاش‌های بسیاری انجام داده است.

وی، سرمایه‌گذاری در موقوفات و تبدیل به احسن آنها را از راهکارهای کمک به جهش تولید در کشور دانست و تصریح کرد: توجه به جهش تولید باید مورد توجه متولیان وقف در به ثبت رساندن وقف‌های جدید و جهت‌دهی به نیات واقفان باشد.

رئیس اوقاف و امور خیریه ساوه با اشاره به این‌که تکمیل پروژه‌های عمرانی بقاع متبرکه این شهرستان در اولویت کاری این اداره قرار دارد، گفت: امروزه بقاع متبرکه با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب به قطب فرهنگی تبدیل شده‌اند و در تمام ایام سال شاهد برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی در آنها هستیم و این مهم باید بیش از پیش تقویت شود.

عطااللهی احداث شبستان و مکان اسکان زائرین در آستان مقدس امامزادگان ساوه و بهسازی بنای آستان مقدس امامزاده هاشم (ع) جوشقان نوبران را از مهم‌ترین پروژه‌های در حال اجرا اوقاف و امور خیریه این شهرستان عنوان کرد.

وی با اشاره به این‌که اوقاف آماده مشارکت در طرح‌های تولیدی و اقتصادی است، اضافه کرد: وقف هیچ‌گاه مانع سرمایه‌گذاری نیست و با تمام توان آماده مشارکت با بخش خصوصی در این حوزه‌ها است.

رئیس اوقاف و امور خیریه ساوه با بیان این‌که برخی موقوفات قابلیت بهره‌برداری در امور کشاورزی و ایجاد اشتغال پایدار را دارند، بیان کرد: در این راستا تفاهم‌نامه‌هایی با مشارکت برخی نهادهای دولتی برای بهره‌برداری بهینه و توسعه سرمایه‌گذاری منعقد می‌شود.

عطااللهی گفت: برای مثال زمین‌های وقفی برخوردار از چاه آب به سمت تولید، کشاورزی و دام‌پروری هدایت می‌شود تا شاهد رونق اقتصادی باشیم.

وی در خصوص اراضی ۵۰ هکتاری بام ساوه افزود: مشکلات فرا روی این موقوفه به‌زودی پیگیری و رفع خواهد شد.

رئیس اوقاف و امور خیریه ساوه با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیشترین میزان وقف در ساوه مربوط به روضه‌خوانی و تعزیه‌داری حضرت سیدالشهدا (ع) است، گفت: هدایت واقفان نیک‌اندیش به سمت نیازهای روز جامعه مانند تأمین هزینه‌های دارو و درمان بیماران، جهیزیه، ازدواج جوانان، تأمین مسکن نیازمندان و ... ضروری است.

عطااللهی با اشاره به این‌که در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مؤمنانه و انفاق به فقرا، از محل موقوفات افزود: ۱۱۰۰ سبد غذائی در قالب بسته معیشتی هر یک به ارزش ۴ میلیون ریال در قالب کمک‌های مؤمنانه در ماه مبارک رمضان با کمک خیران از محل موقوفات تهیه و توزیع شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول