اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

گسست و شکاف نسلی، خانواده‌ها را تهدید می‌کند

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه گسست و شکاف بین نسلی، خانواده‌های ما را تهدید می‌کند، گفت: اعضای شورای آموزش و پرورش باید برای چنین موضوعاتی، راهکار ارائه کرده و گفتمان نسل‌های مختلف جامعه را به یکدیگر نزدیکتر کنند.

گسست و شکاف نسلی، خانواده‌ها را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه مقوله آموزش و پرورش رسالتی بزرگ و خطیر است،  اظهار داشت: فعالان این حوزه، اصلی‌ترین نقش را در تربیت صحیح و آموزش بی‌نقص فرزندان جامعه عهده‌دار هستند.

وی با قدردانی از عملکرد متولیان حوزه آموزش و پرورش استان به دلیل کسب رتبه نخست در ارزیابی‌های کشوری وزارت آموزش و پرورش، افزود: تمام دستگاه‌های مسوول با قدرت و دقت باید به انجام وظایف خود پرداخته و از رفع ایرادها و برخی نواقص غافل نشوند.

پورمحمدی با اشاره به نقش مهم دستگاه تعلیم و تربیت در مدیریت و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، گفت: تولید کیت‌های تشخیص کرونا، دستگاه‌های ونتیلاتور و دستاوردهایی از این دست، حاکی از آموزش صحیح متخصصان داخلی توسط دلسوزان نظام آموزش کشور است.

وی بر اهمیت نقش آموزش و پرورش در تقویت روحیه مسوولیت‌پذیری نسل جدید تاکید و ادامه داد: آموزش و تربیت صحیح، معضلات و مشکلات اجتماعی را به کمترین میزان ممکن کاهش می‌دهد، چراکه افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی در یک جامعه، دلیلی بر ضعف و نقص دستگاه آموزشی و نهادهای فرهنگی است.

استاندار آذربایجان‌شرقی خواستار توجه دستگاه‌های مسوول به آموزش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی برای اقشار مختلف مردم شد و متذکر شد: توجه ریشه‌ای به این موضوعات، باعث آشنایی مردم با حقوق خود می‌شود.

پورمحمدی با بیان اینکه گسست و شکاف بین نسلی، خانواده‌های ما را تهدید می‌کند، تصریح کرد: اعضای شورای آموزش و پرورش باید برای چنین موضوعاتی راهکار ارائه کرده و گفتمان نسل‌های مختلف جامعه را به یکدیگر نزدیکتر کنند.

وی با پیشنهاد برگزاری حضوری برخی برنامه‌های اوقات فراغت توسط آموزش و پرورش در شرایط کنونی مخالفت کرد و گفت: تلاش برای حفظ مردم از گرفتار شدن به بیماری، اصلی‌ترین اولویت ماست و تا عادی شدن نسبی شرایط از چنین اقداماتی پرهیز شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه یادآور شد: بر اساس ارزیابی‌های سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت آموزش و پرورش در دو بخش‌ شاخص‌های عمومی و اختصاصی، اداره‌کل آموزش و پرورش استان توانست رتبه نخست ملی در سال‌های ۹۷ و ۹۸ را کسب کند.

جعفر پاشایی همچنین در خصوص به زمان دقیق بازگشایی مدارس در استان، گفت: از ابتدای مهر ماه سال‌جاری بیش از ۷۷۰ هزار دانش‌آموز و نوآموز راهی کلاس‌های درس می‌شوند.

سایر اعضای جلسه نیز به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در موضوعات مختلف حوزه آموزش و پرورش پرداختند‌ و مقرر شد هیچ برنامه‌ فیزیکی و حضوری تحت عنوان اوقات فراغت برگزار نشود.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول