اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

گزارش زمین‌خواری تپه سرخه به مجلس ارائه می‌شود

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران از بازدید جمعی از نمایندگان این مجمع از شهرستان شمیرانات و منطقه لواسانات خبر داد و گفت: مقرر شد شهردار، دفتر امام جمعه و فرماندار شمیرانات گزارشی از معضل زمین‌خواری لواسانات را به مجلس ارائه کنند.

گزارش زمین‌خواری تپه سرخه به مجلس ارائه می‌شود

علی خضریان سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تشریح بازدید امروز مجمع نمایندگان تهران از شهرستان شمیرانات، منطقه لواسانات و بخش‌های تابعه، اظهار کرد: نشست جمعی از نمایندگان با فرماندار، شهردار و سایر مسؤولان شهرستان شمیرانات از ساعت ۸ صبح امروز برگزار و در مورد مشکلات و مسائل مختلف منطقه بحث و گفت‌وگو شد.

وی با بیان اینکه در این نشست نمایندگان بخش‌های مختلف مردمی مانند حوزه علمیه، کشاورزی و اقتصادی حضور داشتند و مشکلات را مطرح کردند، افزود: رفع برخی مشکلات نیاز به نظارت بیشتر داشت و در مورد برخی مسائل مانند بحث زمین‌خواری لواسان هم قرار شد شهردار، فرماندار و امام جمعه گزارشی آماده و به مجمع نمایندگان ارائه کنند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: البته با توجه به اینکه حجت‌الاسلام نبویان و بنده عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هستیم تأکید کردیم که گزارش زمین‌خواری لواسانات خطاب به این کمیسیون باشد.

خضریان یادآور شد: در بخش تپه سرخه در حوزه زمین اختلافاتی وجود دارد که به نظر می‌رسد شرایط آنجا نسبت به سایر بخش‌های لواسانات در حوزه زمین‌خواری دچار پیچیدگی‌های بیشتری باشد که قرار شد به صورت ویژه بررسی آن را در دستور کار قرار دهیم.

وی با یادآوری بازدید نمایندگان از روستاهای بومی اطراف لواسانات، گفت: مشکلات این مناطق از جمله آب و برق بررسی و قرار شد فرماندار در اسرع وقت و بازه زمانی کوتاه یک ماهه مشکلات قابل حل را مرتفع همچنین مشکلاتی که نیاز به کمک یا پیگیری و هماهنگی مجلس از طریق دستگاه‌های اجرایی در حوزه نظارتی دارد را مجلس پیگیری و رفع کند.

بررسی زمین خواری تپه سرخه در کمیسیون اصل نود مجلس

صبح امروز هشت نفر از نمایندگان تهران برای بررسی عمده مشکلات مردمان حوزه انتخابیه شمیرانات با سفر به این شهرستان به بررسی عمده مشکلات اهالی این منطقه پرداختند. این بازدید که دقایقی پیش به پایان رسید با حواشی جالبی همراه بود از جمله ورود نمایندگان مجلس به ماجرای قبرستان تپه سرخه قول پیگیری آن از طریق کمیسیون اصل نود مجلس یازدهم.

سمیه رفیعی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شمیرانات اظهار کرد: در ادامه بازدیدهای میدانی نمایندگان تهران از مشکلات حوزه انتخابیه، به همراه جمعی از نمایندگان امروز به شهرستان شمیرانات سفر کردیم تا در جریان هرچه بیشتر مشکلات مردم این منطقه قرار بگیریم.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان تهران در منطقه جنجالی تپه سرخه نیز حاضر شدند، ادامه داد: در ادامه بازدیدی که امروز داشتیم مقرر شد مشکل مربوط زمین خواری تپه سرخه را با تشکیل کمیته‌ای از مطلعین در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ظرف مدت ۱۵ روز به نتیجه برسانیم.

منتخب مجلس یازدهم با بیان اینکه ۷۰ درصد مشکلات مردم این منطقه مربوط به مسائل محیط زیستی می‌شود، افزود: از آنجایی که تخصص اصلی بنده حوزه محیط زیست است در نظر داریم بازدیدهایمان در حوزه مختلف انتخاباتی را افزایش دهیم و در قدم بعدی بازدیدی از مناطق خوجیر، رودبار قصران، شمشک و لار، شهرستان رباط کریم و شهرستان ری را در برنامه داریم.

رفیعی با اشاره به اهمیت جایگاه قوه قضائیه در به نتیجه رسیدن تعدادی از مشکلات مردم این منطقه بیان کرد: قرار شد کارگروهی متشکل از مسؤولان شهری لواسانات، نمایندگان مجلس و نمایندگان دادستانی برای رسیدگی و اولویت بندی مشکلات مردم تشکیل شود.

به گزارش فارس، در این بازدید سید محمود نبویان، عبدالحسین روح‌الامینی، علی خضریان، مجتبی رضاخواه، مجتبی توانگر، زهره سادات لاجوردی، فاطمه قاسم پور و سمیه رفیعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

انتهای پیام/۶۷۰۶۶/گ۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول