اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

۳۱۸ نمونه مثبت کرونایی در پلدختر ثبت شد/ 8 1 نفر از پرسنل بهداشت مبتلا شدند

رئیس شبکه بهداشت پلدختر گفت: از مجموعه یک‌هزارو 895 نمونه ارسالی مشکوک به کرونا از شهرستان پلدختر به مرکز استان تاکنون ۳۱۸ نمونه مثبت اعلام شده است.

۳۱۸ نمونه مثبت کرونایی در پلدختر ثبت شد/ 8 1 نفر از پرسنل بهداشت مبتلا شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، علی صفدر سیاووشی روز دوشنبه در جلسه شورای سلامت شهرستان اظهار داشت: با توجه به روند صعودی افزایش شیوع کرونا به علت فعالیت‌های روزانه مردم در کل کشور، استان لرستان و شهرستان پلدختر نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

وی بابیان این که ستاد مدیریت کرونا استان لرستان را در وضعیت هشدار اعلام کرده است، افزود: از این رو طی 10 روز فعالیت‌های رستوران‌ها، تالارها، کافی شاپ، قهوه خانه‌ها و قلیان سراها در سراسر استان تعطیل اعلام شده است.

 رئیس شبکه بهداشت پلدختر گفت: بر اساس این مصوبه انتظار می رود طی این ۱۰ روز نیروی انتظامی با همکاری اداره‌های صمت، میراث فرهنگی، اتاق اصناف، تعزیرات و شبکه بهداشت شهرستان طی این مدت برای اجرای برنامه‌های مربوطه با هیچ کدام از این مراکز به ویژه تالارها مماشات نکنند و برنامه های این مصوبه همزمان با سراسر استان پیش رود. 

وی افزود: اگر در اجرای مصوبه ستاد مدیریت مبارزه با کرونا استان، در شهرستان پلدختر قصوری ایجاد شود و تعداد نمونه‌های مثبت بر اثر بی‌توجهی افزایش باید پاسخگو باشیم.

سیاووشی یادآورشد: با توجه به درگیری ۱۸ نفر از پرسنل شبکه بهداشت و درمان به مجموعه خانه‌های بهداشت پلدختر بیمارستان و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در برابر کرونا سیر فرسایشی دارد.

وی افزود: هم اکنون 6 نفر بیمار کرونایی در بیمارستان پلدختر بستری هستند و تاکنون ۱۱ نفر فوتی بر اثر کرونا در پلدختر ثبت شده که نسبت به نمونه‌های مثبت میزان 3.5 درصد است. 

رئیس شبکه بهداشت پلدختر گفت: اگرچه شهرستان پلدختر از لحاظ تعداد فوتی‌ها در وضعیت مطلوبی به سر می‌برد اما نباید این مسئله باعث شود نگرانی ها و حساسیت ها نسبت به ویروس کرونا پایین آید.

وی افزود: بیمارستان پلدختر در صورتی که تعداد نمونه‌های مثبت افزایش پیدا کند به هیچ وجه پاسخگو نیست و در چنین شرایطی مجبور به ایجاد نقاحت گاه هستیم که در این صورت با مشکل کمبود نیروی انسانی مواجه و برای شبکه بهداشت و مردم مشکلاتی ایجاد می‌شود.

سیاووشی یادآورشد: گشت‌هایی در سراسر شهرستان برای اطلاع رسانی و ایجاد حساسیت بیشتر در مردم راه‌اندازی شده تا طی این ۱۰ روز فعالیت داشته باشند و در چنین شرایطی باید تمام نقاط شهرستان با هم هماهنگ باشند و شرایطی ایجاد شود که مردم نسبت به شیوع کرونا حساس‌تر شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان پلدختر گفت: با توجه به این که اعلام نتیجه آزمایش نمونه‌های ارسالی به مرکز استان نیاز به طی کردن پروسه خاص خود دارد و ممکن است سه روز یا بیشتر طول بکشد ، بیماران زمینه ای مانند دیابت، قلبی و عروقی، فشار خون، زندانیان و زنان باردار در خانه بمانند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول