اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

450 کیلومتر آزادراه در آذربایجان‌شرقی در دست ساخت است

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: هم اکنون یک هزار و ۷۷ کیلومتر برنامه آزادراهی در استان وجود دارد که ۲۸۹ کیلومتر آزادراه در حال بهره‌برداری بوده و ۴۵۰ کیلومتر نیز در حال احداث است.

450 کیلومتر آزادراه در آذربایجان‌شرقی در دست ساخت است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ابوالقاسم سلطانی امروز در جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: با توجه به کمبود منابع و نبود اعتبارات دولتی برای احداث آزادراه‌ها، باید به سمت احداث آزادراه‌های مشارکتی حرکت کرد.

 وی با بیان اینکه سهم استان از آزادراه‌های کشور ۱۲ درصد است، افزود: آزادراه بهترین و ایمن‌ترین بستر برای حمل و نقل جاده‌ای بوده و توسعه آنها نقش بسزایی در کاهش آمار تصادفات ایفا می‌کند.

سلطانی اظهار داشت: هم اکنون یک هزار و ۷۷ کیلومتر برنامه آزادراهی در استان وجود دارد که ۲۸۹ کیلومتر آزادراه در حال بهره‌برداری بوده و ۴۵۰ کیلومتر نیز در حال احداث است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: در سال‌جاری نیز مطالعات امکان سنجی احداث ۳۳۷ کیلومتر آزادراه در مسیرهای مختلف استان در حال انجام است.

سلطانی با اشاره به وجود ۸۵۰ کیلومتر بزرگراه در سطح استان ادامه داد: از این میزان ۵۷۰ کیلومتر در حال استفاده و تبدیل ۲۸۰ کیلومتر راه دو خطه به چهار خطه نیز در حال انجام است.

وی یادآوری کرد: تبدیل راه‌های دو خطه به چهار خطه و جداسازی راه‌های رفت و برگشت از همدیگر ۷۰ تا ۸۰ درصد در کاهش آمار تصادفات جاده‌ای نقش ایفا می‌کند. 

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول