اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

افزایش دما در شمال/هشدار بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها در برخی استان‌ها

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در ارتفاعات و دامنه‌ها در استان‌های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان‌، مازندران، تهران، سمنان، هرمزگان، کرمان و غرب مازندران، بالا آمدن ناگهانی آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

افزایش دما در شمال/هشدار بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها در برخی استان‌ها

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور در روزهای آتی و امروز اظهار داشت: امروز در شرق کشور، جنوب سمنان، شرق یزد، شرق اصفهان و استان‌های تهران، قم و مرکزی، در برخی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک داریم.

وی افزود: ‌در دو روز آینده در شرق کشور به ویژه زابل، وزش باد شدید و گردو خاک رخ خواهد داد. 

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه شرق دریای عمان در سه روز آینده مواج است، گفت: از فردا تا جمعه 20 تیر افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

اصغری افزود:‌ در دو روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در استان‌های البرز، تهران، قزوین، سمنان،‌ کرمان، جنوب یزد، ارتفاعات زاگرس مرکزی، شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و مازندران رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: شرایطی که ذکر شد در مناطق مذکور روز چهارشنبه ادامه دارد، همچنین در شمال غرب، شمال و شرق استان فارس نیز رگبار موقت باران گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی توضیح داد: در کل رگبار موقت باران همراه با رعد و برق و وزش باد ‌گاهی‌ شدید فردا در ارتفاعات و دامنه‌ها در استان‌های کرمان، شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان‌، غرب‌ مازندران و ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و سمنان و روز چهارشنبه 18 تیر در ارتفاعات و دامنه‌ها در شمال، غرب و شرق هرمزگان، نیمه غربی کرمان، جنوب سیستان و‌ بلوچستان و غرب مازندران پیش‌بینی می‌شود که ‌احتمال بالا آمدن ناگهانی آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها و برخورد صاعقه وجود دارد و توصیه می‌شود‌ از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری بود و احتیاط در صعود به کوهستان در دستور کار باشد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز پنجشنبه 19 تیر در ارتفاعات شمال غرب رگبار پراکنده باران،‌ گاهی رعد و برق و وزش باد داریم و این شرایط روز جمعه در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و همچنین ارتفاعات البرز مرکزی حاکم خواهد بود.

اصغری گفت: ‌روز آینده اهواز با بیشینه دمای 48 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای 13 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران امروز نیمه ابری، جهت باد جنوبی و سرعت باد 14 کیلومتر بر ساعت است، دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 12 درصد است.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده تا پنجشنبه آسمان تهران صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 34 و 25 درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول