اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اجماعی بین بزرگان علم پزشکی عفونی برای درمان کووید 19 وجود ندارد/ لزوم استفاده از اقلام حفاظتی از جمله ماسک

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه در بین بزرگان علوم عفونی فعلا هیچ اجماع خاصی در مورد درمان بیماری کووید 19 وجود ندارد، افزود: مبارزه با این بیماری نابرابر است و در این رابطه باید امیدوار به آمدن واکسن باشیم.

اجماعی بین بزرگان علم پزشکی عفونی برای درمان کووید 19 وجود ندارد/ لزوم استفاده از اقلام حفاظتی از جمله ماسک

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علیرضا آرمانی‌کیان ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با تاکید بر تاثیرگذاری رسانه‌ها در پیشبرد اهداف ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: این تاثیرگذاری در همین چند روز گذشته قابل مشاهده است به طوری که روند استفاده از اقلام حفاظتی از 10 درصد طی هفته گذشته به بیش از 60 درصد رسیده است که تاثیر آن در هفته‌های آینده در کنترل بیماری عیان خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: شعار سازمان بهداشت جهانی اتحاد و هماهنگی برای مقابله با بیماری کووید 19 است، کما اینکه برخی از کشورها موفق به این کار شده‌اند.

وی آمار تجمیعی بیماران مبتلا به بیماری کووید 19 را در استان زنجان 5 هزار و 908 نفر اعلام و تصریح کرد: موارد بستری کنونی ما 563 نفر و موارد مثبت روز ما 48 نفر بوده است.

آرمانی‌کیان با اشاره به کاهش سن درگیری افراد با ویروس کرونا گفت: این کاهش سن حدود 10 تا 15 سال است و حتی نوجوانان هم در بین افراد درگیر دیده می‌شوند و مرگ و میر هم قبلا بالای 60 سال بود که این مورد کاهش یافته است از طرفی کودکان در چرخه انتقال نقش ایفا می‌کنند، به همین دلیل باید مراقبت شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه گویا درگیری خانم‌ها با بیماری کووید 19 بیشتر از آقایان است، ادامه داد: هر چند در برخی از روزها آمار بیماران خانم خیلی بیشتر از آقایان است ولی در مجموع شاید فقط 2 درصد با هم اختلاف داشته باشند به این صورت که 52 درصد بیماران خانم‌ها هستند که بیانگر عدم رعایت فاصله‌های اجتماعی در بین خانم‌ها است و خواهش ما استفاده از ماسک واقعی است و نباید از روسری به جای ماسک استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در بین بزرگان علوم عفونی فعلا هیچ اجماع خاصی در مورد درمان بیماری کووید 19 وجود ندارد، افزود: هر چند مطالب زیادی در مورد این بیماری وجود دارد، ولی واقعیت این است که این بیماری و ویروس مورد نظر ناشناخته است و مبارزه با این بیماری نابرابر است و در این رابطه باید امیدوار به آمدن واکسن باشیم.

آرمانی‌کیان با تاکید بر اینکه جامعه جهانی باید در امور درمانی انسانی‌تر برخورد کنند، تصریح کرد: امیدوارم اگر واکسنی پیدا شد، جامعه جهانی بدون تاثیرپذیری از قدرت‌های صاحب قدرت با رعایت حقوق بشر، با روشی انسانی برخورد و در اختیار همه جامعه بشری قرار گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر اهمیت استفاده از اقلام حفاظتی از جمله ماسک در پیشگیری از ابتلاب به بیماری کووید 19 گفت: ضمن اینکه مسؤولان باید مشکلات موجود در این حوزه را رفع کنند، مردم می‌توانند در صورت جدی شدن کمبودها، با استفاده از الگوهای موجود در نوع دوخت و همچنین پارچه نسبت به تولید و استفاده از این اقلام حفاظتی بسیار تاثیرگذار اقدام کنند.

وی جدا کردن وسایل شخصی از دیگر اعضای خانواده، استفاده از اتاق جداگانه و دارای تهویه مناسب رعایت همه موارد بهداشتی را از جمله توصیه‌های خود به بیماران مبتلا به کووید 19 اعلام کرد که دوران بیماری خود را در خانه سپری می‌کنند.

آرمانی‌کیان با تاکید بر اینکه استان در سه ماخذ مشکل دارد، افزود: مهم‌ترین عامل کمک کننده به کاهش مشکلات رعایت موارد بهداشتی است تا مراجعات به مراکز درمانی کاهش یابد چرا که امکانات درمانی در همه جای دنیا برای ظرفیت خاصی تعریف شده است که به عنوان نمونه ظرفیت دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان ولیعصر دو برابر شده ولی بازهم کمبود وجود دارد از طرف دیگر نیاز به منابع انسانی تخصصی هم افزایش یافته، چرا که روند فرسایش نیروهای در حال خدمت از مدت‌ها قبل آغاز شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تاکید کرد: تضمین آینده همه ما در گرو رفتار اجتماعی ماست و می‌توان با رعایت نقاط بهداشتی، ضمن داشتن زندگی معمولی از گرفتار شدن به این بیماری پیشگیری کرد.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول