اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

سفر کارشناسان سازمان بهداشت جهانی به «عشق آباد»

سازمان ملل از سفر کارشناسان سازمان بهداشت جهانی به ترکمنستان خبر دادند.

سفر کارشناسان سازمان بهداشت جهانی  به «عشق آباد»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، سرویس مطبوعاتی سازمان ملل از سفر 10 روزه کارشناسان سازمان بهداشت جهانی به ترکمنستان خبر داد.

این سفر رسمی به ریاست «کاترین سمالوود» کارشناس درمان بیماری «کووید- 19» انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اهداف این بازدید اظهار داشت: فعالیت ما در زمینه ارزیابی سیستم هماهنگی و کنترل اپیدمی، آزمایشگاه‌ها، جلوگیری از بیماری‌های عفونی و گسترش اطلاعات درباره ویروس کرونا در بین جمعیت متمرکز خواهد شد.

این کارشناس تصریح کرد: قرار است کارشناسان سازمان بهداشت جهانی در ترکمنستان 10 روز بمانند و چند دیدار با مقامات وزارت بهداشت جهت آموزش و بررسی وضعیت زیرساخت‌های بهداشتی این کشور و بازدید از بیمارستان‌ها برنامه ریزی شده است.

سمالوود خاطر نشان کرد: در ماه‌های اخیر سازمان بهداشت جهانی حدود 70 سفر به کشورهای مختلف برای ارائه کمک در زمینه مبارزه با کرونا برگزار کرد و ما از همکاری «عشق آباد» تشکر می‌کنیم.

وی افزود: محدودیت‌ تردد در اروپا فعالیتمان را دشوار کرده بود. سازمان بهداشت جهانی تماس دائم با دولت ترکمنستان داشت تا سفر به عشق آباد هماهنگ شد.

این مقام عنوان کرد: سازمان بهداشت جهانی همکاری مؤثر با ترکمنستان دارد. دفتر سازمان بهداشت جهانی در ترکمنستان برای تقویت زیرساخت‌های بهداشتی در سال 1995 تأسیس شده و در ادامه همکاری در زمینه مبارزه با بیماری کووید-19 توسعه خواهد یافت.

کارشناس این سازمان تصریح کرد: علاوه بر این با همکاری وزارت بهداشت ترکمنستان چند برنامه در راستای مبارزه با گسترش کرونا مانند برگزاری دوره‌های آموزشی و چاپ اعلامیه‌های عمومی برگزار شد.

سمالوود اظهار داشت: در ترکمنستان گروه ملی در زمینه مبارزه با کووید-19 تشکیل و مجموعه اقداماتی در صورت شناسایی موارد کرونا تصویب شده است و ما خواهان ارزیابی این سامانه‌ها هستیم.

وی خاطر نشان کرد: ما آماده ارائه کمک به ترکمنستان در زمینه جلوگیری از گسترش کرونا هستیم.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول