اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سرکنسول آمریکا: هر کاری بتوانیم علیه قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ خواهیم کرد

سرکنسول آمریکا در هنگ‌کنگ ضمن «تراژدی» خواندن اقدام چین در تصویب قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ اعلام کرد که واشنگتن هر کاری بتواند علیه این قانون انجام خواهد داد.

سرکنسول آمریکا: هر کاری بتوانیم علیه قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ خواهیم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه تشدید فشارهای غربی‌ها به چین درباره قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ، سرکنسول واشنگتن در هنگ‌کنگ در اظهاراتی به پکن درباره این قانون هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، «هانسکوم اسمیت» سرکنسول آمریکا در هنگ‌کنگ، اقدام چین در تصویب قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ را «تراژدی» خواند.

این مقام آمریکایی در ادامه اتخاذ مواضع ضد چینی واشنگتن علیه قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ طی اظهارات امروز دوشنبه خود ادعا کرد، این قانون «آزادی‌های اساسی» هنگ‌کنگ را نقض می‌کند.

وی ادعا کرد: «استفاده از قانون امنیت ملی برای از بین بردن آزادی‌های اساسی و ایجاد جوی از اجبار و خود سانسوری برای هنگ‌کنگ یک تراژدی است.

سرکنسول آمریکا در هنگ‌کنگ و ماکائو در جمع خبرنگاران با انتقاد از مواضع دولت کمونیست چین افزود: «هنگ‌کنگ دقیقا به خاطر باز بودنش موفق بوده است و ما هر کاری که بتوانیم برای حفظ این وضعیت انجام خواهیم داد».

به دنبال تصویب قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ، مقام‌های آمریکا و متحدانش به چین درباره تلاش برای غالب شدن بر این منطقه و نقض خودمختاری هنگ‌کنگ اتهام زده‌اند اما پکن ضمن دفاع از این قانون، به کشورهای خارجی درباره دخالت در امور داخلی چین در زمینه هنگ‌کنگ هشدار داده است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول