اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

بررسی طرح مشکل تولید الکل ضدعفونی در جلسه رفع موانع تولید رفسنجان

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: مجوز تولید الکل از سوی اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو صادر می‌شود، تقاضاهای زیادی داریم و اداره کل مذکور قرار شده پروتکل‌هایی به دانشگاه اعلام کند تا کسانی که متقاضی تولید الکل ضد عفونی هستند، استفاده کنند که هنوز چیزی به ما اعلام نشده است.

بررسی طرح مشکل تولید الکل ضدعفونی در جلسه رفع موانع تولید رفسنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، در شرایطی که کرونا بیش از گذشته شیوع پیدا کرده و هر روز آماری اعلام می‌شود که حداقل در رفسنجان بی‌سابقه است، نیاز به مواد ضد عفونی کننده به ویژه الکل هم بالطبع با این شرایط بیشتر می‌شود، اما شرکت دانش‌بنیانی که در شریط بحران کرونا بدون حمایت دولت و با مواد اولیه‌ای که خود در اختیار داشت به کمک بهداشت و درمان آمد و با تولید الکل گامی در جهت مقابله با شیوع کرونا برداشت و به مردم هم کمک کرد، این روزها در خصوص ادامه فعالیت تولید با مشکل مواجه شده و با وجود تولیدات باکیفیت اما سازمان غذا و دارو با ادامه کار آن مخالف است.

باقری مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در جلسه رفع موانع تولید شهرستان اظهار داشت: بعد از اتفاق کرونا با توجه به نیاز کشور و اعلام اینکه مجوز تولید الکل را یکروزه صادر می‌کنند از طریق سرپرست شرکت‌های دانش‌بنیان شروع به تولید الکل با کیفیت کردیم.

وی ادامه داد: از مس سرچشمه، دانشگاه علوم پزشکی، شرکت نفت و ...درخواست داشتیم و ماهانه 15 هزار لیتر تولید داریم قرار بود. برای ادامه فعالیت ما پروتکل‌هایی از غذا و دارو اعلام شود که بعد از گذشت چند ماه خبری نشده، تقاضا دادیم مجوز تولید الکل صنعتی بگیریم که جواب منفی گرفتیم، هر جا ایرادی هست اعلام کنند برطرف کنم.

رضاعلی سلطانخواه معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به اینکه در شرایط بحران کرونا در جنوب‌شرق کشور فقط رفسنجان تولید الکل داشت، اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه ولیعصر(عج) اعلام آمادگی کردند و ژل ضد عفونی و الکل تولید کردند.

وی ادامه داد: زمانی که دیگر نیازمان تأمین شد، باقری تقاضا داد که با توجه به محدودیت‌هایی که در مجوز داریم نمی‌توانیم به وی مجوز دهیم، ضمن اینکه مواد اولیه‌ای که دارند تا پایان شهریور باید مصرف کنند و از پایان شهریور به بعد هیچ تولیدی و مواد اولیه‌ای نباید باشد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: مجوز از سوی اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو صادر می‌شود، تقاضاهای زیادی داریم و اداره کل مذکور قرار شده پروتکل‌هایی به دانشگاه اعلام کند تا کسانی که متقاضی تولید الکل هستند، استفاده کنند که هنوز چیزی به ما اعلام نشده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر دستورالعمل و شیوه‌نامه‌ای ابلاغ شد که بتوانیم مجوز تولید الکل بدهیم طبق روال به متقاضیان اعلام خواهیم کرد.

زون‌بندی صنایع در شهرک صنعتی مشکل‌ساز شده است

زون‌بندی، مشکل دیگری‌ست که در شهرک صنعتی رفسنجان صنایع را در مجوزها دچار مشکل کرده است، یک شرکت داروسازی برای طرح توسعه خود دچار مشکل شده که دلیل اصلی آن زون‌بندی صنایع است.

آخوندی رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان رفسنجان با بیان اینکه محلی که برای شرکت داروسازی در نظر گرفته شده در زون صنایع فلزی قرار گرفته، افزود: واحدهای اطراف آن هم صنایع فلزی هستند.

وی بیان داشت: در خصوص زون‌بندی شهرک صنعتی یک سال ونیم وقت گذاشتیم که برای صنایع مشکل ایجاد نشود، اما علی‌رغم صرف این مدت زمان، آن‌قدر صنایع پراکنده واگذار شده که به نظر می‌رسد برای نتیجه مدت بیشتری باید صرف شود.

سلطانخواه معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به اینکه مجوز کارخانه داروسازی مربوط به زون غذایی و خوراکی است و در شهرک مجوز داده شده، افزود: اگر با آن زون بخواهیم مجوز بدهیم از نظر متراژ مشکل ایجاد می‌شود.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه این شرکت دارویی تنها شرکت دارویی در جنوب‌شرق کشور است نیاز به حمایت دارد که محل مناسب‌تری به این شرکت داده شود و اولویت با داروسازی باشد که هم به شهرستان و هم استان کمک شده باشد.

انتهای پیام/80016/ب

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول