اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

عکس| اعتراضات مردم استرالیا به نژادپرستی و بدرفتاری دولت با بومیان این کشور

مردم شهرهای بزرگ استرالیا در حمایت از جنبش ضد نژادپرستی و همچنین در اعتراض به بدرفتاری دولت این کشور با بومیان تجمعاتی را برگزار کردند.

عکس| اعتراضات مردم استرالیا به نژادپرستی و بدرفتاری دولت با بومیان این کشور

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، امروز یکشنبه صدها نفر در سیدنی، پایتخت استرالیا جمع شدند تا به اعتراضات پایان هفته در شهرهای بزرگ این کشور در حمایت از جنبش «جان سیاه‌پوستان با ارزش است» و همچنین در اعتراض به بدرفتاری با بومی‌های این کشور ادامه دهند.   

خبرگزاری «رویترز» گزارش داد یک ماه از نخستین اعتراضات به نژادپرستی در شهرهای مختلف استرالیا می‌گذرد. در پی هشدارها درباره احتمال گسترش شیوع کرونا و در حالی که موارد ابتلا در ایالت ویکتوریا جایی که ملبورن، دومین شهر بزرگ استرالیا در آن قرار دارد، افزایش یافته، جمعیت معترضان نسبت به روزهای نخست اعتراضات کوچکتر شده است. با این حال به معترضان مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک داده شده و برگزارکنندگان اعتراضات از مردم در سیدنی خواسته‌اند فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

این اعتراضات باعث شده رفتار با اقلیت‌های نژادی در استرالیا در مرکز توجه قرار بگیرد. بر اساس داده‌های جدید دولتی، بومیان استرالیا تنها ۳ درصد جمعیت حدود ۲۵ میلیونی این کشور را تشکیل می‌دهند.

چندی قبل هم هزاران نفر از مردم استرالیا در ادامه تظاهرات علیه نژادپرستی، به صورت مسالمت‌‌آمیز به خیابان‌ها آمدند. هدف آن‌ها برجسته‌سازی مسئله کشته شدن مردم بومی استرالیا در بازداشتگاه‌ها بود.  

طبق آمار روزنامه گاردین، بیش از ۴۰۰ نفر از مردم بومی استرالیا که در بازداشتگاه‌ها به سر می‌برده‌اند از سال ۱۹۹۱ تاکنون جان خود را از دست داده‌اند. 

کمیسیون سلطنتی استرالیا بر اهمیت نظارت بر آمار صحیح مرگ و میر در بازداشتگاه‌های این کشور تأکید کرده‌ است، اما گزارش‌های انجمن جرم‌شناسی استرلیا نشان می‌دهند یافتن اطلاعات دقیق و به روز در این مورد سخت است.  

«اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا در بحبوحه اعتراضات ضد نژادپرستی در این کشور مدعی شده بود که در استرالیا هرگز برداره‌برداری وجود نداشته است. این اظهارات خشم عمومی را برانگیخت و بسیاری از مقامات استرالیایی به آن واکنش نشان دادند. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول