اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نماینده مجلس: اکتشاف و فرآوری معادن مورد توجه قرار گیرد

نماینده مردم بافت در مجلس گفت: ضروی است اکتشاف و فرآوری معادن مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مجلس: اکتشاف و فرآوری معادن مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، صمدالله محمدی نماینده مردم بافت در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان در جریان ارائه گزارش سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: فرآوری در بافت آرزوی دیرینه مردم است، اما وعده های داده شده به سوهان روح مردم مظلوم تبدیل شده است.

وی افزود: احداث کارخانه های مرتبط می تواند ارزش افزوده و اشتغالزایی مناسبی ایجاد کند. شرکت معادن می تواند به صورت مستقیم و غیرمستقیم موجب اشتغال چند هزار نفر باشد، اما آینده نامعلومی دارد.

وی با بیان اینکه احداث صنایع تبدیلی جهت جلوگیری از خام فروشی ضروری است، اضافه کرد: اکتشاف اصولی و بهره برداری از آنها و ایجاد صنایع پایین دستی فولاد و مس به رفع مشکلات بیکاری کمک بسزایی می کند، لذا نیازمند مدیریت جنابعالی است. بنده نیز درخواست اعزام یک تیم قوی به ریاست جناب آقای دکتر اسماعیلی به شهرستان های بافت، ارزوئیه و رابر را دارم.

وی با بیان اینکه معادن قوی دیگری تعطیل شده اند، در حالی که می توانند تحول عظیمی در منطقه ایجاد کنند، گفت: ضمن تشکر از مدیریت مس، انتظار جدی دارم علاوه بر ایجاد صنایع پایین دستی به وضعیت جذب جوانان منطقه به عنوان حق مسلم آنها رسیدگی کنند.

 این نماینده مردمجلس یازدهم شورای اسلامی ادامه داد: تاریخ اکتشاف و استخراج و صادرات سنگ در شهرستان بافت به سال 1316 باز میگردد و مرغوب ترین کرومیت ایران با عیار بالای 45 درصد از نوع سوپر به طول 50 متر و ضخامت چندین متر در منطقه در نوع خود بی نظیر است، اما متاسفانه برای فرآوری این سنگ اقدام مناسبی صورت نگرفته است و عمده آن خام فروشی و صادر می شود.

محمدی با اشاره به اینکه معدن مس و روی قنات مروان به مدت 40 سال است که تعطیل شده است، گفت: ضروی است اکتشاف و فرآوری معادن مورد توجه قرار گیرد، همچنین ضمن تشکر از شما انتظار دارم اکتشاف و بهره برداری از معادن کرومیت منطقه در خور شأن وزارت صمت جمهوری اسلامی هدایت شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول