اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

برخی از متولیان حجاب به آن اعتقاد ندارند

مسؤول بسیج جامعه زنان اصفهان گفت: اگر مسئولان امر پوشش اسلامی را در انواع مختلف ارائه می‌کردند دختران ما با سلایق گوناگون قادر به انتخاب پوشش اسلامی خود بودند مشکل کلی متولیان امر عفاف و حجاب این است که بعضاً اعتقادی به حجاب و سبک زندگی اسلامی ندارند.

برخی از متولیان حجاب به آن اعتقاد ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، فاطمه باباسالاری روز گذشته در ابتدای نشست خبری ضمن تبریک روز قلم به خبرنگاران با اقتباس از سخنان رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: وقتی به صحنه تفکرات عالم نگاه می‌کنم بینش اسلام را مشاهده می‌نمایم به روشنی درمی‌یابم که جامعه بشری هنگامی خواهد توانست نسبت به مسئله زن و مرد سلامت و کمال مطلوب خود را پیدا کند که دیدگاه‌های اسلام را بدون کم و زیاد و بدون افراط و تفریط درک کند و کوشش نماید آن‌ها را ارائه کند.

مسؤول بسیج جامعه زنان اصفهان افزود: این ادعای ما نسبت به مسأله زن در عالم است ما آن چیزی را که در تمدن‌های مادی امروز نسبت به عمل می‌شود و وجود دارد به هیچ وجه قبول نداریم و آن را به صرفه و صلاح زن و جامعه نمی‌شماریم.

وی اضافه کرد: در هر میدانی که بانوان مسئولانه در آن میدان وارد بشوند پیشرفت در آن میدان چند برابر خواهد شد خصوصیت حضور خانم‌ها در میدان‌های مختلف این است که وقتی زن خانواده وارد میدان می‌شود یعنی همسر و فرزندان او هم واردند حضور مرد به این معنا نیست اما حضور زن به این معناست که در هر میدانی که وارد بشود در حقیقت همه‌ آن خانه را در آن میدان وارد می‌کند حضور زنان در بخش‌های مختلف بسیار مهم است.

فاطمه باباسالاری ادامه داد: عفاف و حجاب محصول سبک زندگی ایرانی و اسلامی است مجموعه‌ای از عوامل مختلف در زندگی دختران و پسران ما محصولش داشتن عفاف آن‌هاست.

مسؤول بسیج جامعه زنان اصفهان گفت: عفاف و حجاب یک فرهنگ است و ما باید این فرهنگ را در جامعه ارتقا دهیم فرهنگ یک لایه درونی دارد یک لایه بیرونی، لایه بیرونی آن پوششی است که دختران و پسران ما در جامعه آن پوشش را دارند مهم‌تر از آن لایه درونی عفاف و حجاب است که به باورهای درونی و اندیشه‌های آنان پرداخته می‌شود که با چه پوشش مناسبی در جامعه شرکت کنند.

باباسالاری تصریح کرد: مبنای سبک زندگی غربی‌، فردگرایی است ولی سبک‌ زندگی اسلامی مبنای آن تعاریف و مبانی اسلامی، ارزش‌ها و باورهای اسلامی است. گ، بنابراین عفاف و حجاب یک سیستم فکری است در آن اگر زنان و مردان با پوشش مناسب در جامعه حضور داشته باشند باعث شکوفایی و رشد می‌شود که البته دشمنان ما این را به خوبی می‌دانند و از آن نهایت سوءاستفاده را می‌برند.

مسؤول بسیج جامعه زنان اصفهان بیان داشت: علت تاکید به سبک زندگی اسلامی، دوری از کلیشه‌ها است و اگر ما یک بسته‌‌ی کاملی از سبک زندگی به مخاطبین خود ارائه دهیم حتماً محصول آن عفاف و حجاب خواهد بود وقتی شما سبک زندگی اسلامی را با تمام محتویات آن و پیامدهایی که در زندگی دنیایی و اخروی آن‌ها دارد؛ برای مخاطب توضیح دهید.

وی تاکید داشت: دین اسلام قبل از اینکه به مباحث اخروی بپردازد بیشتر به مباحث دنیوی پرداخته و برای جزء به جزء زندگی شخصی و خانوادگی ما دستورات لازم را داده است بنابراین من احساس می‌کنم مشکل اساسی ما نپرداختن درست به عفاف و حجاب است.

باباسالاری تصریح داشت: اگر مسؤولان امر پوشش اسلامی را در انواع مختلف ارائه می‌کردند دختران ما با سلایق گوناگون قادر به انتخاب پوشش اسلامی خود بودند مشکل کلی متولیان امر عفاف و حجاب این است که بعضاً اعتقادی به حجاب و سبک زندگی اسلامی ندارند.

مسؤول بسیج جامعه زنان اصفهان گفت: متولی اصلی عفاف و حجاب وزارت کشور است که در این زمینه کمیته صیانت را به استانداری‌ها ابلاغ کرده که در ذیل این کمیته کارگروه‌های عفاف و حجاب و حقوق شهروندی به صورت تخصصی راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: اداره ارشاد اسلامی در خصوص الگوها و مدل‌ها گزارش‌های خوبی ارائه می‌دهد اما عملاً در سطح شهر و مغازه‌ها با توجه به ذائقه‌ها و سود اصناف ما به ندرت با الگوهای پوشش اسلامی مواجه می‌شویم.

باباسالاری تصریح کرد: از سال ۹۶ بسیج جامعه زنان طرحی جامع با عنوان ندای فطرت را ارائه داده که در این طرح به طور کامل برای اقشار مختلف در حوزه سبک زندگی عفیفانه برنامه‌ریزی کرده که هدف این طرح تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی بیان داشت: در گذشته سبک زندگی اسلامی براساس ای‌ات و روایات به این نکته که اول به مردان توصیه شده نگاه خود را کنترل کنند توجه نمی‌شد اما در این طرح این موضوع پوشش داده شده و در مدارس پسرانه و ادارات هم اجرا شده است.

مسؤول بسیج جامعه زنان اصفهان گفت: امسال از ۲۱ تیر ماه هفته عفاف و حجاب آغاز می‌شود که موضوعاتی از قبیل حیا و عفت مقاومت فرهنگی واقعه گوهرشاد، فرهنگ فاطمی، تحکیم خانواده، فطرت انسانی مطالبه جهانی، حیا و عفت زمینه‌ساز ظهور، امنیت اجتماعی، احترام به قانون تکریم جامعه در روزشمار این هفته عنوان شده است.

وی ادامه داد: به طور کلی اقداماتی که بسیج جامعه زنان سپاه صاحب الزمان به آن پرداخته صرفاً مختص هفته عفاف و حجاب نبوده و با تشکیل دبیرخانه دائمی، برنامه‌های متنوعی از جمله برنامه‌های رادیویی، مستندی با عنوان بانوان تازه مسلمان شده مستندی با عنوان مسابقه فرهنگی گوهرشاد موشن گرافی عکاسی نقاشی، مصاحبه با بانوان موفق محجبه نام برد.

وی در پایان با اشاره به اینکه عفاف و حجاب نیاز به یک عزم ملی دارد تصریح کرد که سپاه صاحب الزمان با کمک‌های مادی و معنوی از گروه‌های فرهنگی فعال در این زمینه حمایت می‌کند.

انتهای پیام/۶۳۰۶۴/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول