اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

دادستان کاشان: تخریب ساخت و سازهای غیرقانونی را در اولویت قرار می‌دهیم

دادستان کاشان گفت: ساخت و سازهایی که حکم تخریبش صادر شده الزام کردیم تا انجام شود و‌ آن‌هایی که حکم تخریب ندارد در کمیسیون‌های مربوطه مطرح و پیگیریم تا ساخت و سازها در بستر رودخانه و اراضی دولتی تخریب شود.

دادستان کاشان: تخریب ساخت و سازهای غیرقانونی را در اولویت قرار می‌دهیم

روح‌اله دهقانی امروز در گفت‌و‌گو‌ با خبرنگار فارس در کاشان با اشاره به اینکه در راستای مصوبه شورای حفاظت از انفال در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان با حضور فرماندار، ریاست دادگستری، شهردار و رؤسای ادارات ذیربط نهادهای امنیتی و نیروی انتظامی بازدید کردیم، اظهار کرد: ساخت و سازها به صورت قارچ گونه رشد کرده است؛ از نهادهای ذی‌ربط توضیح خواستیم چرا در اراضی دولتی انشعابات آب و برق و‌ گاز هست و بستر برای ارتکاب جرم فراهم شده است.

دادستان کاشان با اشاره به اینکه این مقدمه بود تا ادارات بدانند نباید انشعاباتی که مجاز نیست را بدهند، اذعان داشت: جهاد کشاورزی به هیچ عنوان نباید اجازه بدهد تغییر کاربری صورت بگیرد و اگر این عمل صورت بگیرید مرتکب جرم شده است.

وی با تأکید بر اینکه ما به عنوان مدعی‌العموم باید از این ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کنیم، افزود: اگر اجازه بدهیم این ساخت و سازها صورت بگیرد و بعد تخریب کنیم هجمه زیادی علیه ما شکل می‌گیرد.

 

دهقانی با اشاره به اینکه اگر مسؤولان ما به وظایف خودشان درست عمل نکنند دادگستری‌ها مالامال از پرونده‌های قضایی است، تصریح کرد: همه‌ دستگاه‌ها‌ و نهادها باید دست به دست هم بدهیم تا جرم و ناهنجاری کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری متعهد است در جاهایی که ساخت و ساز غیرمجاز صورت گرفته اطلاع‌رسانی به مردم انجام دهد تا اگر ساخت و ساز کردند و‌ تخریب شد به دستگاه‌های اجرایی خرده نگیرند، گفت: فرمانداری این وظیفه را دارد تا هماهنگی بیشتری بین دستگاه‌های خدماتی ایجاد بکند تا این ناهماهنگی ضررش به مردم بر نگردد.

 

 

دادستان کاشان با اشاره به اینکه ساخت و سازهایی که خارج از محدوده شهری هستند جهاد کشاورزی اقدام کرده و حکم تخریب صادر می‌شود، اذعان داشت: ساخت و سازهایی که داخل محدوده شهری به صورت غیرمجاز صورت گرفته در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری مطرح و حکم تخریب صادر و اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه احکام تخریب را در اولویت قرار می‌دهیم، گفت: کسانی که به امید بیماری کرونا و تعطیلات اراضی دولتی را تقسیم می‌کنند مطمئن باشند از این خلأ نمی‌توانند استفاده کنند.
 
دهقانی در پاسخ به این سوال که در مورد ساخت و سازهایی که غیرمجاز انجام شده برنامه‌ای دارید، گفت: ساخت و سازهایی که حکم تخریبش صادر شده الزام کردیم تا انجام بشود و‌ آن‌هایی که حکم تخریب ندارد در کمیسیون‌های مربوطه مطرح و پیگیریم تا ساخت و سازها در بستر رودخانه و اراضی دولتی تخریب شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۸/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول