اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

روسای دادگستری ها و دادستان ها موانع رسیدگی به پرونده های معوق را شناسایی کنند/تعیین تکلیف فوری پرونده های زندانی دار

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: پرونده‌های اجرای احکامی که زندانی‌دار هستند را می‌توان با اقدامات و تمهیدات مطلوب و مناسب در کمترین زمان مورد رسیدگی قرار داد، باید از ظرفیت شورای حل اختلاف در پرونده‌ها استفاده کرد تا پرونده‌های بیشتری منجر به صلح و سازش شوند.

روسای دادگستری ها و دادستان ها موانع رسیدگی به پرونده های معوق را شناسایی کنند/تعیین تکلیف فوری پرونده های زندانی دار

 به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران، امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان، با تأکید بر اینکه نظارت بر زیر مجموعه و پیگیری پرونده‌های معوق باید در دستور کار رؤسای حوزه‌های قضایی باشد، اظهار کرد: در صورت نظارت مستمر، شناسایی موانع و برنامه‌ریزی مدون می‌توان، تعداد پرونده‌های معوق را به حداقل رساند.

وی افزود: پرونده‌های اجرای احکامی که زندانی‌دار هستند را می‌توان با اقدامات و تمهیدات مطلوب و مناسب در کمترین زمان مورد رسیدگی قرار داد، که در این بخش باید از ظرفیت شورای حل اختلاف در پرونده‌ها استفاده کرد تا پرونده‌های بیشتری منجر به صلح و سازش شوند.

اکبری با تأکید بر رسیدگی توام با دقت، متذکر شد: همکاران باید در رسیدگی به پرونده‌ها به‌ویژه پرونده‌های معوق در کنار سرعت‌بخشی به کار، دقت و کیفیت را فدای سرعت نکنند چرا که دقت، سرعت و کیفیت باید توام باشند و در صورتی که هرسه مورد رعایت شود نتیجه مطلوب و رضایت‌بخش خواهد بود.

رئیس کل‌دادگستری مازندران عنوان کرد: سیاست مستمر قوه قضائیه، تحول در خدمت‌رسانی به مردم است، در این راستا امیدوارم بیشتر از گذشته شاهد اقدامات جهادی و خدامحوری در احقاق حق مردم باشیم و در این مسیر قضات و کارکنانی که تلاش مؤثرتری نسبت به تعیین تکلیف پرونده‌های معوق و مهم داشته باشند مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

این مسؤول یادآور شد: نظارت مستمر و موثر شورای برنامه‌ریزی بر عملکرد کلیه حوزه‌های قضایی استان ضرورت دارد، عملکرد حوزه‌های قضایی استان مورد رصد قرار می‌گیرد و هیچ‌گونه عذر و کم کاری دراین زمینه قابل پذیرش نیست و همکاران قضایی و اداری باید نسبت به اجرای دستورالعمل رسیدگی به پرونده‌های معوق، کمال همکاری را داشته باشند.

به گزارش فارس؛ دراین جلسه، رؤسای حوزه های قضایی بابل و آمل  نیز حضور داشتند و گزارشی از عملکرد حوزه قضایی خود ارائه کردند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول