اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

قزاقستان تولید نفت خود را در ماه ژوئن کاهش می‌دهد

وزارت انرژی قزاقستان اعلام کرد این کشور میزان تولید نفتش در ماه ژوئن را بیش از سطحی که مورد نیاز در توافق کاهش تولید اوپک پلاس است، کاهش می دهد تا پایبندی ضعیف و کم خود در ماه می را جبران کند.

قزاقستان تولید نفت خود را در ماه ژوئن کاهش می‌دهد

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، وزارت انرژی قزاقستان اعلام کرد این کشور میزان تولید نفتش در ماه ژوئن را بیش از سطحی که مورد نیاز در توافق کاهش تولید اوپک پلاس است، کاهش می دهد تا پایبندی ضعیف و کم خود در ماه می را جبران کند.

این کشور در ماه گذشته میلادی به استثنای میعانات گازی، 5.3 میلیون تن یا 1.297 میلیون بشکه نفت در روز تولید کرده است. این رقم در ماه می 6.1 میلیون تن نفت خام بوده است.

بر اساس اعلام این وزارتخانه، قزاقستان در ماه های آگوست و سپتامبر نیز، کاهش بیش از تعهدش را ادامه می دهد تا تولید بیش از حدش در ماه می را جبران کند.

با در نظر گرفتن تعهدات این کشور به اوپک پلاس، این کشور اکنون در نظر دارد تا در سال جاری 85.2 میلیون تن نفت در سال آینده 86 میلیون تن و در سال 2022 رقمی معادل 89.6 میلیون تن نفت تولید کند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول