اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

شهرداری و شورای شهر پیشوا از خانواده شهدا و مردم پیشوا عذرخواهی کنند/ صدور جوابیه مشکل مردم پیشوا نیست

عضو شورای فرهنگ عمومی پیشوا در انتقادی صریح در خصوص تعویض نام کوچه ها، گفت: مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر باید با پذیرش اشتباه صورت پذیرفته ضمن عذرخواهی از خانواده شهدا و مردم نسبت به اصلاح تابلوها اقدامی عاجل و درست کنند و فقط به درج جوابیه اکتفا نکرده و پاسخ واقعی را در اصلاح این امور به مردم بدهند.

شهرداری و شورای شهر پیشوا از خانواده شهدا و مردم پیشوا عذرخواهی کنند/ صدور جوابیه مشکل مردم پیشوا نیست

حجت الاسلام سید سعید یاسینی عضو شورای فرهنگ عمومی پیشوا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پیشوا با انتقاد از عملکرد شهرداری پیشوا در خصوص تعویض تابلو کوچه ها و صرف هزینه های غیر ضروری، خواستار اصلاح نگاه مدیریت شهری و تغییر وضع موجود شد.

وی ضمن تبریک روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، مقام شهیدان را بسیار والا دانست و افزود: خداوند متعال در قرآن کریم به جایگاه ویژه و والای شهیدان پرداخته و در آیاتی آنان را زنده، حیات بخش و با هویت معرفی کرده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی پیشوا با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی کوی و برزن همه شهرهای کشور به نام شهدا متبرک شد، خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته برخی با حرکات خزنده و حساب شده سعی در به فراموشی سپردن و کمرنگ شدن نام و یاد شهدا داشتند که با تذکر جدی مقام معظم رهبری مواجه گشت اما ظاهراً هنوز عده‌ای قصد اصلاح این حرکت اشتباه و خطرناک را ندارند.

حجت الاسلام یاسینی به تذکرات خود در خصوص تغییر نام برخی کلاس‌های درس مدارس پیشوا از شهدا به فرهنگیان مرحوم هم اشاره کرد و گفت: در یکی از جلسات شورای فرهنگ عمومی به رئیس  اداره آموزش وپرورش تذکر دادم که با حفظ شأن و احترام به فرهنگیان مرحوم که مورد احترام ما هم هستند نباید نام شهدا حذف یا کمرنگ شود و این اقدام را بخشی از برنامه از پیش طراحی شده در اجرای سند ننگین ۲۰۳۰ دانستم که متدسفانه امروز شاهدیم این رویه غلط با کج سلیقگی و عدم بهره از خرد جمعی به تابلوهای کوچه‌های شهر رسیده است.

وی با بیان اینکه به واسطه حضور فرزند و برادر شهید در میان اعضای شورای شهر پیشوا باید به نوعی دیگر به مسئله نگریست، تصریح کرد: توقع می‌رود این عزیزان نسبت به دیگر اعضا با تعصب و دقت بیشتری موضوعات را رصد کنند و نگذارند برخی با کج سلیقگی باعث تکدر خاطر خانواده شهدا و مردم انقلابی و مومن شهر شوند.

امام جماعت مسجد جامع امام خمینی پیشوا اضافه کرد: ما همه جیره خوار شهیدان و پای‌بند به آرمان‌های مقدس آن‌ها هستیم ولی دقت و توجه خود خانواده شهدا به مباحث این چنینی باید بیشتر از سایر اقشار جامعه باشد.

حجت الاسلام یاسینی با بیان اینکه در طرح جدید، تابلو کوچه‌ها شماره بندی شده و نام شهدا نیز با همان فونت درج شده و اجرای اینچنینی طرح به بهانه ارسال صحیح مرسولات پستی غلط است، اظهار داشت: بنابه فرمایش مقام معظم رهبری که می‌فرمایند: آن‌هایی که با آرمان‌های انقلاب زاویه دارند و با برخی از جهت‌گیری‌ها و نمادهای انقلاب مخالفت می‌کنند، اول حرف آخر را نمی‌زنند نباید گول خورده و اسیر شرایط شوند. شهر پیشوا کوچکتر از یکصدم  تهران است و به همین اندازه، جمعیت کمتری در خود دارد، چگونه می‌شود که ارسال مرسولات در تهران با مشکلات کمتری همراه بوده و به این بهانه، تابلو کوچه‌های پیشوا دستخوش این طرح شده است.

وی ابراز داشت: از مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر می‌خواهم با پذیرش اشتباه صورت پذیرفته ضمن عذرخواهی از خانواده شهدا و مردم نسبت به اصلاح تابلوها اقدامی عاجل و درست کنند و فقط به درج جوابیه اکتفا نکرده و پاسخ واقعی را در اصلاح این امور به مردم بدهند.

عضو شورای فرهنگ عمومی پیشوا به ضرورت جلوگیری از صرف هزینه‌های غیرضروری پرداخت و بیان کرد: اخیراً به عنوان مثال حوضچه‌های میدان نماز بدون دلیل روشن و کارشناسانه‌ای برداشته و حوضچه‌های جدیدی با ابعادی بزرگتر نصب شده است که در این شرایط سخت اقتصادی هزینه‌های گزافی بر عهده بیت المال قرار داده که مصداق عینی اسراف در بیت المال است.

حجت الاسلام یاسینی در پایان خاطرنشان کرد: یقیناً ما با زیبایی و طراوت شهر مخالف نیستیم بلکه اصرار بر این امر داریم اما متأسفانه بعضی مواقع رعایت اصول مدیریتی و عمومی و نگاه جامع به مدیریت شهر اسلامی و زیبا سازی آن ناقص است که امید اصلاح در فرصت باقیمانده مدیران شهری را داریم.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول