اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

انواع لاستیک در اولویت نظارتی قرار گرفت

مدیر کل نظارت بر کالاهای غیرفلزی سازمان حمایت گفت : بر اساس مصوبات اخیر کارگروه تنظیم بازار، تایر خودرو مجددا در اولویت نظارت قرار گرفت.

انواع لاستیک در اولویت نظارتی قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، سیدمحمدحسین مولاخواه گفت: براساس مصوبات اخیر کارگروه تنظیم بازار تایر خودرو مجددا در کنار سایر اقلام اساسی در زمره کالاهای اولویت دار نظارتی قرار گرفت و ضرورت رصد و پایش مستمر توزیع ، قیمت و رسیدگی به شکایات احتمالی آن به سازمان های صنعت معدن و تجارت استانها اعلام شده است.

به گفته این مقام مسئول با توجه به اینکه کالای مزبور در زمره اقلام اعلام موجودی بوده و عرضه مستمر آن ضروری می باشد، در شرایط فعلی در صورت عدم اعلام موجودی و عدم عرضه و همچنین نگهداری آن در انبارهای غیر رسمی تخلف احتکار محسوب و اقدام قانونی از سوی بازرسان صورت خواهد پذیرفت.

مدیر کل نظارت بر کالاهای غیرفلزی سازمان حمایت در همین راستا ادامه داد: براساس تصمیمات ستاد کارگروه تنظیم بازار ، قیمت انواع تایر تولید داخل به دلیل عدم تامین ارز برای مواد اولیه مصرفی طی 5 ماهه گذشته و با تغییر ارز رسمی به نیمایی بطور علی الحساب با افزایش قیمت 30 درصدی نسبت به سال گذشته موافقت شد که پس از دریافت نرخنامه رسمی شرکتها و کنترل رعایت میزان افزایش قیمت و ضرایب سود عمده و خرده فروشی، سریعاٌ موضوع به سازمانهای صمت استانها ، شرکتها و ... ابلاغ و اطلاع رسانی شد؛ ضمنا با توجه به بررسیهای انجام شده از سطح بازار شرکتهای تولیدی نسبت به  اعلام و توزیع سبد  تایر به عاملین خود اقدام کرده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول