اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

آزمون های متمرکز و سراسری دانشگاه جامع علمی کاربردی امسال مجازی برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: امسال آزمون های متمرکز و سراسری این دانشگاه به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

آزمون های متمرکز و  سراسری دانشگاه جامع علمی کاربردی امسال مجازی  برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، محمد حسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در نشست خبری صبح امروز در محل ساختمان مرکزی این دانشگاه،  اقدامات و فعالیت های آموزشی دانشگاه علمی کاربردی در شرایط کرونایی را تشریح کرد و گفت: در نیمسال جاری حدود ۱۱۰ هزار کلاس درس  در دو بخش نظری و عملی برگزار کردیم. از اواخر سال گذشته به خاطر شیوع ویروس کرونا کلاس های نظری را به صورت مجازی از ۱۶ فروردین آغاز کردیم.

وی افزود: قرار بود بخشی از کلاس ها و دروس نظری به خاطر کاهش شیوع ویروس کرونا حضوری برگزار شود اما با شروع موج دوم شیوع کرونا همه آموزش ها و امتحانات به صورت مجازی برگزار می شود.

امید تصریح کرد: از شنبه هفته آینده ۲۱ تیرماه آزمون های این دانشگاه تا ۱۷ مرداد ماه برگزار می شود و آزمون های متمرکز و سراسری در کل کشور مجازی است و فرقی در وضعیت سفید و قرمز نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: بازه زمانی آزمون ها برخلاف گذشته که در مدت ۲ هفته برگزار می شد امسال در مدت زمان ۴ هفته اجرا می شود.البته باید بگویم ۳ هفته است که کلاس های عملی در استان های سفید در حال برگزاری است. برگزاری کلاس های عملی در استان های قرمز  باقی می ماند تا در شرایط مناسب برگزار شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: کسانی که دچار بیماری کرونا هستند می توانند تا پایان تابستان آزمون خود را بدهند. شرایط برای این افراد محیا شده است.

وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی وضعیت خوبی دارد به طوری که در نیمسال تحصیلی ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ نزدیک به  ۱۵۹ هزار و ۸۳۰ نفر پذیرش داشتیم.

امید گفت: آمار ۶۵ درصدی شاغلین دانشگاه علمی کاربردی امروز به ۸۵ درصد رسیده است همچنین در آخرین آمار  در رشد دانشجویانی که شاغل اند از میزان ۲۲ درصد به ۳۳ درصد رسیده ایم.
وی افزود: میزان دانشجویانی که بعد از فارغ التحصیل شدن از این دانشگاه در شغل مناسب رشته خود مشغول می شدند از ۴۷ درصد اکنون به ۶۰ درصد رسیده است. از طرفی باید بگویم رشد اشتغال دانشجویان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ نزدیک به ۲۰ درصد بوده و این آمار در سال ۹۷ نسبت به سال قبل آن ۱۵ درصد بوده است.

امید ادامه داد: امسال حدود ۹۰ هزار و ۳۹ دانشجوی کاردانی و نزدیک به ۶۹ هزار و ۷۹۱ نفر دانشجوی کارشناسی پذیرش داشتیم که در مجموع ۱۵۹ هزارو ۸۳۰ دانشجو را تحت پوشش آموزش قرار دادیم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی با بیان اینکه این دانشگاه بخش های دروس  نظری را به صورت مجازی برگزار می کند، خاطر نشان کرد: شخصیت های حقوقی که متقاضی تولید محتوا هستند می توانند با این دانشگاه همکاری کنند زیرا ما آمادگی همکاری داریم. البته برای آزمون های متمرکز تولید محتوا کرده ایم که این کار باعث می شود همه دانشجویان در سراسر کشور از محتوا استفاده کنند.

امید گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی در سال تحصیلی ۱۳۹۹ - ۱۴۰۰ در پذیرش دانشجو رکورد جدیدی را ثبت می کند از طرفی باید بگویم این دانشگاه متولی نوعی از آموزش است که مورد تاکید مقام معظم رهبری است چرا که براساس برنامه ششم توسعه باید ۳۰ درصد دانشجویان کشور کاربردی بوده و دارای مهارت باشند.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول