اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اصرار برای مجوز نانوایی جدید را درک نمی‌کنم/ فشار سازمان صمت برای اخذ مجوز نانوایی جدید

مدیرعامل اتحادیه خبازان گلستان با اشاره به اینکه صدور مجوز جدید نانوایی با توجه به جمعیت و پراکنش جغرافیایی توجیهی ندارد، گفت: متاسفانه سازمان صمت اصرار بر اخذ مجوز دارد که برای ما قابل درک نیست.

اصرار برای مجوز نانوایی جدید را درک نمی‌کنم/ فشار سازمان صمت برای اخذ مجوز نانوایی جدید

محمدرضا حجی‌زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه راه‌اندازی نانوایی یا همان خبازی جدید دو سه سالی است که در سطح استان گلستان متوقف شده است، اظهار کرد: ما معتقد هستیم برای راه‌اندازی یک واحد جدید باید توجیه اقتصادی و کارکردی داشته باشد و به یک نیاز واقعی پاسخ بدهد.

وی با بیان اینکه واحد خبازی جدید در استان گلستان به جز مواردی معدود در برخی نقاط روستایی و برخی شهرک‌های جدید واقعا نه برای دولت متقاعدکننده است و نه نیازی واقعی از مردم یک منطقه را رفع می‌کند، افزود: انتظار ما از دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و برخی فعالان اقتصادی و اجتماعی این است که این موضوع را به خوبی درک کنند.

مدیرعامل اتحادیه خبازان استان گلستان با تاکید بر اینکه در حال حاضر براساس پراکنش جمعیتی و جغرافیایی حتی نانوایی‌های مازاد نیز در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه سازمان صمت همچنان به ما فشار می‌آورد و خواهان اخذ مجوز جدید و ایجاد نانوایی‌های دیگر است که برای ما تعجب‌آور است.

حجی‌زاده بهانه سازمان صمت برای احداث نانوایی‌های جدید را اشتغالزایی عنوان کرد و ادامه داد: نظر کارشناسی ما این است که این موضوع نه تنها موجب اشتغالزایی پایدار و مثبت نشده، بلکه با از بین بردن حریم صنفی موجب کاهش درآمد و تعدیل بسیاری از کارگران در نانوایی‌های دیگر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این موضوع پایان ماجرا نیست، تصریح کرد: اگر صدور این مجوزها ادامه پیدا کند با توجه به اینکه عمده مجوزهای جدید نانوایی‌های آزادپز هستند و به دلیل قیمت بالای آرد آزاد به سراغ خرید آرد دولتی از نانوایی‌ها می‌روند، موجب تعطیلی و کم‌کاری نانوایی‌های با نرخ دولتی و فشار بیشتر بر معیشت مردم خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه خبازان استان گلستان با انتقاد جدی نسبت به صدور مجوزهای جدید در ماه‌ها و سال‌های اخیر، گفت: تردیدی نداریم که صدور مجوزهای جدید به افزایش رانت در توزیع آرد به ویژه خارج از شبکه خواهد انجامید و عملا فضای اقتصاد سالم را از مهم‌ترین نیاز مردمی دور خواهد کرد.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول