اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کانون اصلاح و تربیت در استان سمنان نداریم

رئیس اداره زندان شاهرود با بیان اینکه در استان سمنان کانون اصلاح و تربیت نداریم، گفت: در حال حاضر اگر رأیی صادر شود، محکومان به استان‌های مجاور منتقل می‌شوند.

کانون اصلاح و تربیت در استان سمنان نداریم

امید کهربایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود، با بیان اینکه زندانیان به سه دسته بسته، نیمه‌باز و باز تعریف شده‌اند، اظهار کرد: زندانی‌های سطح باز با جرائم خرد و سبک هستند که با سپردن وثیقه مناسب با قرارداد بنیاد تعاون زندانیان و بخش خصوصی، کار، محل و زمان حضور مشخص دارند و محل نگهداری آن‌ها، بیرون زندان است.

وی افزود: مبلغ دستمزد این افراد بر اساس دستمزد روزانه ابلاغی با تعداد روز در ماه محاسبه و به حسابداری زندان داده می‌شود که ۴۵ درصد برای زندانی و ۵۰ درصد سپرده می‌شود و پنج درصد بیمه حوادث است.

رئیس اداره زندان شاهرود با اشاره به تفاهم‌نامه با آموزش فنی و حرفه‌ای برای مهارت‌آموزی زندانیان گفت: کلاس آموزشی در زندان بر اساس استعداد هر زندانی با تجهیزاتی که زندان فراهم یا فنی و حرفه‌ای می‌آورد، انجام و آزمون گرفته و مدرک با عنوان مرکز سیار آموزش فنی و حرفه‌ای صادر می‌شود.

کهربایی بیان کرد: در این مدارک، نامی از زندان برده نمی‌شود و زندانیان بعد از آزادی می‌توانند به اداره کار مراجعه کنند و از تسهیلات اشتغال استفاده کنند؛ همچنین در مرکز مراقبت بعد از خروج زندانی ایجادشده توسط سازمان زندان‌ها با ارائه مدرک و طرح، تسهیلات بانکی داده شود تا زندانیان ایجاد اشتغال کنند.

وی با بیان اینکه در استان سمنان کانون اصلاح و تربیت نداریم، افزود: این مراکز استانی و ساختمانی در سمنان در حال ساخت بوده و تحویل اداره کل زندان‌ها شده و ۱۰۰ نفره است.

رئیس اداره زندان شاهرود افزود: در حال حاضر اگر رأیی صادر شود، محکومان به استان‌های مجاور منتقل می‌شوند.

انتهای پیام/74036/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول