اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

انتقاد از بی‌مدیریتی در کنترل فضای مجازی

امام جمعه موقت زیراب با انتقاد به بی‌مدیریتی نسبت به کنترل فضای مجازی در خصوص بحث حجاب، گفت: امروزه با تبلیغات در فضای مجازی و دیداری و شنیداری سعی در برداشتن چادر از سر خانم‌ها می‌کنند و مجلس باید از وزیر ارتباطات بخواهد که چرا فضای مجازی را رها کرده‌ است.

انتقاد از بی‌مدیریتی در کنترل فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، حجت‌الاسلام مهدی رضایی در خطبه‌های نماز جمعه زیراب‌سوادکوه با اشاره به سخنی از امام باقر علیه‌السلام در مورد انجام کارهای خیر، اظهار کرد: در دین ما در برخی امور نیاز به آشکار‌کردن انجام عمل خیر است و در جای دیگر گفته شده باید عمل خیر آشکار و اظهار شود.

امام جمعه موقت زیراب‌سوادکوه صلوات و اذان را از شعائر دینی ذکر کرد و افزود: یکی از شعائر الهی پررنگ دین ما صلوات است‌ که یک نشانه و علامت مسلمانان و شیعیان است‌ و باعث از بین رفتن تاریکی‌ها و گناهان می‌شود و اذان نیز شعار دینی است به طوری که گفته شده اگر مردم می‌دانستند در روز قیامت موذن‌ها از چه جایگاهی برخوردار هستند، در گفتن اذان سبقت می‌گرفتند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از شعائر الهی انتخاب نام است، خاطرنشان کرد: اسم، نشانه هویت شخص است که امام صادق (ع) فرمودند اولین حقی که فرزند بر گردن پدر و مادر دارد، انتخاب اسم است و در جای دیگر نیز فرمودند در روز قیامت افراد را با نام صدا می‌زنند و اگر اسم نامناسب باشد، شخص خجالت می‌کشد و در زمان ائمه با نام مبارزه فرهنگی انجام می‌دادند به طوری که امام حسین(ع) نام فرزندان خود را علی انتخاب کرده بودند.

رضایی یکی دیگر از شعائر الهی که امروزت کم‌رنگ شده است را بحث حجاب دانست و اظهار کرد: الان خط مقدم مبارزه با دشمن، حجاب است و کسانی که دم از آزادی ادیان می‌زنند و سکولار هستند، علیه حجاب قانون وضع می‌کنند ولی یک خانم امروزه در بازار اسلامی برای تهیه لباس دچار مشکل است.

امام جمعه موقت زیراب با انتقاد به بی‌مدیریتی نسبت به کنترل فضای مجازی در خصوص بحث حجاب، افزود: امروزه با تبلیغات در فضای مجازی و دیداری و شنیداری سعی در برداشتن چادر از سر خانم‌ها می‌کنند و مجلس باید از وزیر ارتباطات بخواهد که چرا فضای مجازی را رها کرده‌ است.

رضایی با بیان اینکه القاء‌کردن اینکه عامل مشکلات اقتصادی، تحریم‌ها هستند، نوعی خیانت است، گفت: یکی از ابزارهای توسعه کشورها را پرداخت مالیات ذکر کرد.

وی با اشاره به واقعه کودتای آمریکایی سال ۵۹ در ایران خاطرنشان کرد: آن کودتا که توسط آمریکا، بختیار، ارتشیان رژیم طاغوت در پاریس برنامه‌ریزی شده بود، یک جنگ تمام عیار بود و هدفشان بمباران نقاط حساس تهران و سپس قتل‌عام مردم و ورود منافقین و تجزیه‌طلبان و آمریکا و عراق بود.

خطیب نماز جمعه زیراب با بیان اینکه آمریکا از خوی استکباری برخوردار است، افزود: آمریکا و سایر مستکبران اجازه اظهارنظر به سایر کشورها نمی‌دهند و اگر با آنان مقابله شود تهدید به براندازی می‌کنند و در خصوص ونزوئلا همین افکار را داشتند و تحریمش کردند اما ایران بنزین صادر کرد و آمریکا هیچ غلطی نتوانست انجام دهد‌.

رضایی با اشاره به حوادث فعلی آمریکا خاطرنشان کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند اتفاقات امروز آمریکا همان کارهایی است که آنان در سایر کشورها انجام می‌دادند و جنایت‌هایی همچون ترور سپهبد سلیمانی انجام دادند و آمریکا نامش از خوی وحشی‌گری و تجاوز و تبعیض نژادی است.

امام‌جمعه موقت زیراب، مشکلات اقتصادی فعلی جامعه را غیر‌قابل‌پذیرش دانست و بیان کرد: گرانی‌های این روزها از اختلاف طبقاتی گذشته و به شکاف طبقاتی رسیده است و ثروت‌مند، غنی‌تر و فقیر، فقیر‌تر و دچار بحران شده است و تحریم‌ها اثر جزئی دارد و تحریم‌ها را عامل وضعیت اقتصادی کشور بدانند، خیانت است.

رضایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی در خصوص مشکلات اقتصادی، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند کسانی که گمان می‌کنند علت مشکلات اقتصادی تحریم‌ها است و دلیل تحریم مقاومت در مقابل استکبار بوده و راه‌حل آن زانو زدن در مقابل استکبار و بوسه زدن بر دست گرگ است، این تفکر خطایی نابخشودنی است و راه حل حمایت از تولید داخل و توان داخلی است.

خطیب نماز جمعه زیراب درباره اهمیت به رعایت اصول بهداشتی مقابله با بیماری منحوس کرونا، اظهار کرد: در ابتدای شیوع این ویروس، شاهد رعایت مسائل بهداشتی از سوی مردم و با فداکاری کادر درمانی و مجاهدت گروه‌های مردمی و قرارگاه جهادی حضرت ام‌البنین سلام‌الله‌علیه بوده‌ایم‌ و توانستیم آمار ابتلا و تلفات را کاهش دهیم ولی متاسفانه امروز قالب مردم این مسئله را تمام‌شده می‌دانند و همین امر باعث شده آمار ابتلا و تلفات افزایش یابد.

رضایی با اشاره به آمار وزارت بهداشت ادامه داد: وزارت بهداشت اعلام کرده در اوایل شیوع بیماری مردم ۸۰ درصد رعایت می‌کردند اما این روزها این آمار به ۱۷درصد رسیده است و مقام معظم رهبری فرمودند برخی مسؤولان از ماسک استفاده نمی‌کنند و این باعث شده مردم موضوع را جدی نگیرند.

انتهای پیام/۸۶۰۱۵ /ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول