اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تحلیلگر اسرائیلی: هر اقدامی برای «الحاق»، با مقاومت شدید مردم فلسطین روبرو خواهد شد

یک تحلیلگر صهیونیستی ضمن هشدار به مسئولان این رژیم درباره اشغال کرانه باختری، تأکید کرد که اگر اقدامی در این راستا صورت گیرد، ملت فلسطین به شدت در برابر آن مقاومت خواهد کرد.

تحلیلگر اسرائیلی: هر اقدامی برای «الحاق»، با مقاومت شدید مردم فلسطین روبرو خواهد شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عاموس هرئیل» تحلیلگر صهیونیستی تأکید کرد که هماهنگی مدنی و امنیتی بین تشکیلات خودگردان فلسطین و تل‌آیو، این بار تقریبا به صورت مطلق متوقف شده است.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان اخیرا اعلام کرد که این تشکیلات عمل به توافقات با طرف صهیونیستی را متوقف کرده است.

این اظهارات عباس در واکنش به اعلام طرح اشغالی جدید رژیم صهیونیستی مطرح شد؛ طرحی که هدف آن، اشغال 30 درصد از مساحت کرانه باختری است.

هرئیل در روزنامه «هاآرتض» نوشت که بر اساس برآوردهای ارتش رژیم صهیونیستی، «هر اقدامی برای الحاق، حتی اگر در یک منطقه نسبتا کوچک نیز باشد، بر وضعیت میدانی تأثیر خواهد گذاشت».

این تحلیلگر اسرائیلی بر این باور است که هر اقدامی در راستای اشغال مناطقی از فلسطین، «با مقاومت شدید مردم فلسطین مواجه خواهد شد».

به گزارش پایگاه خبری «عرب-۴۸) هرئیل همچنین تأکید کرد، با وجود کرونا و بحران اقتصادی، اگر برای اشغال هر چه بیشتر اراضی فلسطین اقدامی صورت گیرد، «ساکنان غزه به خیابانها خواهند ریخت و شدت درگیری، منوط به چند متغیر است: مانند عمق الحاق و انجام عملی آن و میزان آمادگی تشکیلات خودگردان فلسطین برای حملات متقابل به اسرائیل».

وی درباره توقف هماهنگی تصریح کرد، توقف هماهنگی رام الله و تل‌آویو، «وضعیت میدانی را بسیار پیچیده خواهد کرد. در طول 15 سال گذشته، زمانی که ارتش اسرائیل وارد مناطق A که تحت کنترل تشکیلات است، می‌شد، فرماندهان نظامی [صهیونیست] به سرویس امنیتی فلسطین اعلام می‌کردند که افراد خود را در پایگاههایشان جمع کنند تا مانع ازدرگیری مسلحانه شوند».

وی ادامه داد: «این اقدام تا آغاز هفته جاری انجام داده می‌شد، ولی افسران فلسطینی به خاطر دریافت دستور از مقامات عالیتر خود، دیگر پیامهای اسرائیلیها از طریق واتساپ را قبول نمی‌کنند».

این تحلیلگر صهیونیست همچنین تأکید کرد، رام الله نیز نخواهد توانست نیروهای خود را به روستاهای مناطق B برسانند تا با رخدادهای جنایی مقابله کنند. این منطقه تحت سیطره مدنی فلسطین و سیطره امنیتی صهیونیستها قرار دارد.

هرئیل با بیان اینکه علت این مسئله، لزوم هماهنگی با تل‌آویو است، درباره تبعات مدنی توقف هماهنگی، مدعی شد، در این زمینه تبعات متنوع و مضری در پی دارد که شامل تأخیر در درمان نیز می‌شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول