اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

خط قرمزی در مجلس وجود ندارد/ تمام دستگاه‌ها زیر ذره‌بین نظارت نمایندگان

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای‌ اسلامی گفت: در مجلس خط قرمزی وجود ندارد و تمامی دستگاه‌ها مشمول بعد نظارتی مجلس می‌شوند، نظارت باید مستمر باشد تا کشور در مسیر درست حرکت کند.

خط قرمزی در مجلس وجود ندارد/ تمام دستگاه‌ها زیر ذره‌بین نظارت نمایندگان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری صبح امروز در نشست خبری به پرسش‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه پاسخ داد.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای‌ اسلامی با بیان اینکه وظیفه مجلس قانون‌گذاری‌ و نظارت است و نظارت بر تمام دستگاه‌ها توسط مجلس رقم می‌خورد، گفت: در مجلس خط قرمزی وجود ندارد و تمامی دستگاه‌ها مشمول بعد نظارتی مجلس می‌شوند، نظارتی که مستمر باشد تا حاکمیت در مسیر درست حرکت کند.

وی اظهار داشت: این چند وقت اخیر شاکله مجلس در حال شکل‌گیری بود و در مجلس یازدهم اولویت اول اقتصاد و معیشت مردم است که طی این مدت با وجود اینکه کمیسیون‌ها شکل نگرفته بود، بیش از ۴۱ طرح برای حل مشکلات مردم ارائه شد که از هفته آینده به کمیسیون‌ها فرستاده‌ می‌شوند.

ایجاد انسجام مطلوب میان نمایندگان استان

رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه انسجام خوبی بین چهار نماینده استان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: ما فرصت تاخیر و اتلاف وقت نداریم و چهار سال زمان کمی است که باید با برنامه و وحدت از آن نهایت بهره را برد و دورانی طلایی رقم زد.

جعفری تصریح کرد: نباید نگاهمان به بیرون از مرز‌ها و استفاده از ظرفیت سایر کشور‌ها برای توسعه کشور باشد بلکه باید نگاه به درون و پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خودمان داشته باشیم.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای‌ اسلامی با بیان اینکه بنای اول بر تعامل با مدیران است، خاطر‌نشان کرد: در دستگاه‌ها و مجموعه‌هایی که فساد دارند باید به شدت برخورد کرد و ما در تلاش برای تعامل بیشتر با مدیران هستیم.

وی عنوان کرد: استان ما بالاترین نرخ بیکاری را در کشور دارد و بهبود وضعیت نیازمند همت جهادی و تعامل مدیران با یکدیگر است.

جعفری با اشاره به مشکل آب کشاورزی در استان، اظهار داشت: پایه استان بر کشاورزی است و ما در مدیریت منابع آبی مشکل داریم و لذا باید به سمت ایجاد گلخانه‌ها حرکت کنیم تا بخشی از مشکل اشتغال هم حل شود.

دعوت از رئیس قوه قضاییه برای حضور در استان

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای‌ اسلامی ورود ریل قطار به استان را برای توسعه در همه زمینه‌ها مهم دانست و افزود: صنعت بسیار ناچیزی که در استان هست باید توسعه یابد یعنی همانند اصفهان و خوزستان به صنعت سبز برسیم همچنین در حوزه توریسم به سبب آب و هوای خنک و خوب برای جذب گردشگر از دو استان مجاور استفاده کنیم.

وی با اشاره به اقدامات در خصوص تونل بهشت آباد گفت: سعی داریم با این پروژه که مجوز زیست‌محیطی ندارد برخورد قانونی کنیم و در اولین اقدام فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا به استان آمد، هم‌چنین رئیس قوه قضائیه به استان دعوت شده است که مسائل بهشت آباد به اطلاع ایشان رسانده شود.

مبارزه با فساد هزینه‌بر است ولی ضرورت دارد

جعفری به نتیجه‌بخش نبودن حضور مسئولان کشوری در استان اشاره کرد و گفت: برای اجرای یک مصوبه پافشاری لازم است برخی‌ از مدیران ما بسیار ناکارآمد، کند و تنبل هستند که باید در مدیریت‌ها با اراده و فعال به سمت تحقق اهداف در جهت پیشرفت استان تلاش کرد.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای‌ اسلامی در خصوص مبارزه با فساد عنوان کرد: مبارزه با فساد باید از مدیران شروع شود نمی‌شود مطالبه عدالت کنیم ولی بخشی دچار فساد باشد، در فساد خیلی‌ها منافعشان به خطر می‌افتد ولی باید مبارزه اتفاق بیفتد و این مبارزه هزینه‌بر است.

انتهای پیام/ ۶۸۰۳۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول