اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

حمایت کمیته کنگره از طرح محدودسازی اختیارات ترامپ برای خروج نظامیان آمریکا

کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را به تصویب رساند که خواستار محدودسازی اختیارات رئیس‌جمهور این کشور برای خروج نظامیان آمریکا از اروپا است.

حمایت کمیته کنگره از طرح محدودسازی اختیارات ترامپ برای خروج نظامیان آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا چهارشنبه شب متممی را به تصویب رساند که خواستار محدود کردن اختیارات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در خارج کردن نیروهای آمریکایی از آلمان و دیگر کشورهای اروپایی است. 

به نوشته روزنامه «هیل»، این طرح قرار است به عنوان متمم به لایحه بودجه دفاعی آمریکا اضافه شود و توسط «دان بیکن» نماینده جمهوری‌خواه نبراسکا و «روبن گالگو» نماینده دموکرات آریزونا شده است. این کمیته طرح مذکور را با ۴۹ رأی موافق در برابر ۷ رأی مخالف، به تصویب رساند.

طبق این متمم بودجه لازم برای کاهش نیروهای آمریکایی در آلمان و دیگر کشورهای اروپایی تنها در صورتی تأمین خواهد شد که مجوزهای لازم برای آن اخذ شده باشد.

گالگو در این باره گفت: «در برهه کنونی نمی‌توانیم از حضور خود در اروپا بکاهیم. روسیه تهدید بزرگی برای کشور ما و جهان آزاد است».

ترامپ ماه گذشته به‌طور ناگهانی دستور داد، شمار نیروهای آمریکایی در آلمان از ۳۴۵۰۰ به ۲۵۰۰۰ نفر کاهش یابد.

کاخ سفید اصرار کرده که آلمان باید دو درصد از درآمد ناخالص داخلی خود را صرف بودجه امنیتی کند [و هزینه بیشتری برای حضور نیروهای آمریکایی در این کشور پرداخت کند] و ترامپ تصمیم گرفته است تا زمانی که برلین بدهی‌هایش به ناتو را پرداخت نکرده باشد، ۹۵۰۰ هزار نیروی آمریکایی را از این کشور خارج کند.

روز یکشنبه «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان در واکنش به این تصمیم ترامپ گفته بود، دوران روابط خوب کشورهای اروپایی با آمریکا به سر رسیده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول