اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

ابتلای ۱۱۹۲ قشموند به کووید-۱۹/ ۱۳۱ خوشه در قشم شناسایی شد

رئیس شبکه بهداشت و درمان قشم گفت: تاکنون یک هزار و ۱۹۲ قشموند و ۳۴ مسافر در این جزیره به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند که ۲۲ نفر از مبتلایان کودکان زیر ۶ سال هستند.

ابتلای ۱۱۹۲ قشموند به کووید-۱۹/ ۱۳۱ خوشه در قشم شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، حمیدرضا بهزادی ظهر امروز در نشست ستاد مدیریت کرونا شهرستان قشم اظهار داشت: ابتدای شیوع کووید-۱۹ در قشم تا کنون سه هزار و ۳۲۳ نمونه‌گیری انجام شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۶۲ درصد مرد و ۳۸ درصد زن بوده‌اند، افزود: یک هزار و ۱۹۲ نفر از مبتلایان ساکن جزیره قشم و ۳۴ نفر نیز مسافر هستند و در روز گذشته ۱۴ مورد مثبت کرونا در این شهرستان ثبت شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان قشم تصریح کرد: ۴۵ درصد از مبتلایان زن و ۵۵ درصد نیز مرد هستند که در این بین ۱۲ مورد فوتی ثبت شده و نیمی از آن را آقایان تشکیل می‌دهند.

بهزادی جوان‌ترین فوتی ۴۲ ساله و مسن‌ترین آن‌ها ۹۱ ساله عنوان و اضافه کرد: ۹ بیمار فوت شده دارای بیماری زمینه‌ای و سه مورد نیز بدون بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.

وی ادامه داد: در این بین کرونای ۲۲ کودک زیر ۶ سال نیز در جزیره قشم مثبت اعلام شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان قشم ابراز داشت: ۹۵ درصد از مبتلایان ایرانی و پنج درصد نیز غیرایرانی هستند.

بهزادی با اشاره به شناسایی ۱۳۱ خوشه بیماری در جزیره قشم، تصریح کرد: ۱۰۰ خوشه شهری و ۳۱ خوشه روستایی هستند که بزرگترین خوشه با ۷۴ نفر مبتلا مربوط به یک عروسی است.

وی افزود: نمونه‌گیری به افراد بالای ۶۰ سال، بیماران زمینه‌ای، کادر درمان و موارد خاص محدود شده است.

تجمعات انسانی عامل اصلی گسترش کرونا در قشم

علیرضا نصری فرماندار شهرستان قشم نیز در این نشست اظهار داشت: عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، برگزاری نمازهای جمعه و جماعت، برپایی سفرهای عید فطر، عروسی و عزاها از عمده دلایل گستردگی شیوع کرونا در قشم است.

وی افزود: رفت و آمد ناگسستنی قشموندان به مرکز استان از دیگر عوامل تشدید کرونا در این جزیره به شمار می‌رود.

فرماندار شهرستان قشم تصریح کرد: به تمامی خانوارهای جزیره لارک و هنگام کمک معیشتی ۱۰ میلیون ریالی پرداخت شده و تمامی قایق‌های گردشگری جزیره نیز مجموعا هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک هزینه دریافت کرده‌اند.

نصری ادامه داد: کارکنان لندینگ‌کرافت‌ها، شناورهای مسافری اسکله شهید ذاکری و شهید حقانی نیز در هفته گذشته بسته کمک معیشتی دریافت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همراهی مردم مهمترین مؤلفه در غلبه بر کرونا است.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول