اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مصوبات شورای فرهنگ عمومی فارسان/ عواقب برگزاری مراسمات شادی و عزا بر عهده برگزارکننده است

دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فارسان در سال99 برگزار و موضوعاتی نظیر عفاف و حجاب، حقوق بشر آمریکایی، کنترل قیمت‌ها و مقابله با کرونا در آن مطرح شد.

مصوبات شورای فرهنگ عمومی فارسان/ عواقب برگزاری مراسمات شادی و عزا بر عهده برگزارکننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فارسان در سال99 صبح امروز در سالن سپاه فارسان برگزار شد.

اسفندیار امیریان در ابتدای جلسه ضمن تبریک دهه کرامت، گفت: مسئله عفاف و حجاب، حقوق بشر آمریکایی، کنترل بازار و راه‌های پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در این جلسه بررسی خواهد شد.

حجت‌الاسلام محسن ملکپور نیز در ادامه با اشاره به هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی گفت: جنگی که انقلاب اسلامی با استکبار جهانی دارد جنگی ریشه‌ای، تمدنی و بنیادین است و چون هدف بزرگی را دنبال می‌کند قطعاً مبارزه‌ای طولانی‌تر و سخت‌تر را باید تحمل کند و البته آنچه در این مبارزه به دست می‌آورد گسترده‌تر و عظیم خواهد بود.

امام جمعه فارسان ادامه داد: ایران اسلامی دوره‌های مختلفی از مبارزه را با استکبار جهانی و به‌خصوص آمریکای جنایتکار طی کرده است و از همه آن‌ها ولو با تحمل فشارها و سختی‌ها، به‌خوبی و سربلند بیرون آمده است.

وی در خصوص کنترل بازار و قیمت‌ها اظهار داشت: عواملی از جمله عدم نظارت دستگاه‌های اجرایی مربوطه، تحریم‌ها، خرید و فروش‌های مجازی و احتکار کالاها در گرانی‌های اخیر مؤثر است و باید برنامه‌ریزی‌ها و نظارت‌ها بیشتر شود و دستگاه قضا به این موضوع ورود کند.

در ادامه جلسه مرداس طاهری بر کمک‌رسانی به کادر درمانی و شبکه بهداشت شهرستان از طریق رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و افزود: فرهنگ‌سازی برای کاهش اجتماعات، تغییر سبک زندگی و پذیرفتن شرایط جدید زندگی با وجود کرونا در جامعه ضروری است.

گفتنی است، در پایان جلسه مصوبات آن به شرح زیر اعلام شد؛

- شبکه بهداشت، شهرداران، دهیاران و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا به خانواده‌هایی که قصد برگزار کردن مراسم جشن و عزاداری دارند تذکر دهند که در صورت بروز هرگونه مشکل برای افراد شرکت‌کننده در آن برنامه، بر عهده برگزارکننده مراسم خواهد بود.

- آموزش و پرورش مکلف است در بحث عفاف و حجاب مدیرانی را برای مدارس برگزیند که مقید به فرهنگ عفاف و حجاب و تلاشگر و پیش‌قراول باشند.

- اطلاع‌رسانی مصوبات شورای فرهنگ عمومی در خصوص عفاف و حجاب در فضای مجازی شهرستان

- از اداراتی که در بحث عفاف و حجاب خلاقیت به خرج دهند و بتوانند منکر یا معروفی را در سطح جامعه برجسته جلوه دهند تقدیر به عمل آید.

- همکاری با سامانه ناظر نیروی انتظامی در راستای اهداف گسترش عفاف و حجاب توسط دستگاه‌های اجرایی

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول