اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

برگزاری مراسم تقدیر از 12 محیط‌بان نمونه| امتناع محیط‌بان نمونه از مرخصی در زمان تولد فرزندش

یکی از محیط‌بانان که برای سومین دوره به عنوان محیط بان برتر معرفی شد؛ در مراسم تقدیر از ۱۲ محیط‌بان نمونه مازندران می‌گوید؛ در زمان به‌دنیا آمدن فرزندم از گرفتن مرخصی امتناع کردم تا محافظت از موجودات ریز و درشت طبیعت را انجام دهم!

برگزاری مراسم تقدیر از 12 محیط‌بان نمونه| امتناع محیط‌بان نمونه از مرخصی در زمان تولد فرزندش

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری،پیش از ظهر امروز در مراسم تقدیر از محیط‌بانان نمونه استان مازندران در استانداری مازندران برگزار شد و براساس برنامه از 12 محیط‌بان نمونه مازندران قدردانی شد.

احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران در این مراسم طی سخنانی با بیان اینکه در کشورهای در حال توسعه تعریف مشخصی از محیط‌بان نشده است، اظهار کرد: اگر در مسیر توسعه پایدار قرار گیریم می‌توانیم توسعه اقتصادی و حفظ محیط زیست را داشته باشیم.

وی افزود: محیط زیست اهمیت زیادی دارد، حفاظت از آن از ملزومات زندگی بشری است، همه ما باید برای حفظ این مهم تلاش کنیم، اگر شناخت جامعه نسبت به اهمیت محیط زیست افزایش یابد آن زمان نیاز فعالیت محیط‌بان و نیروی انسانی هم نیست.


*لزوم اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست در بین مردم

حسین زادگان با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی در زمینه حفاظت از محیط زیست باید صورت بگیرد، گفت: بخش زیادی از کار ما استفاده از همه ظرفیت‌ها در راستای حفاظت از زیستگاه‌های جانواران و گیاهان است. 

استاندار مازندران تأکید کرد: مردم توسط سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های غیردولتی دور هم جمع شده، و اقدامات خوبی انجام می‌دهند، کار مردم را باید به خود مردم بسپاریم تا مردم نخواهند کسی به حیات وحش تجاوز نکند، ما در کنار مردم می‌توانیم حافظ محیط زیست باشیم.

وی عنوان کرد: باید در روستاها از ظرفیت دهیاری‌ها شوراها، در ایام تعطیلات استفاده شود، از نیروی انسانی و امکانات مازاد برای حفظ محیط زیست و کمک به محیط‌بانان استفاده کنیم، تلاش شبانه‌روزی محیط بانان جای تقدیر دارد.

*تقدیر از ۱۲ محیط بان نمونه  از ۲۸۶ محیط‌بان در مازندران

در ادامه این مراسم حسینعلی ابراهیمی مدیرکل محیط زیست مازندران نیز طی سخنانی گفت: در استان مازندران ۲۸۶ محیط‌بان داریم، محیط‌بانان در مازندران به‌واسطه پوشش انبوه جنگلی موجود در این استان کار سختی را انجام می‌دهند.

وی افزود: همچنین وسایل و امکانات لازم فرسوده شده است، حتی هنوز در ناوگان حمل و نقل از خودروی پیکان استفاده می‌کنیم، نیازمند ملزومات حداقلی هستیم که درخواست داریم توجه شود.

ابراهیمی با اشاره به حوادث اطفای حریق و مسائلی که همه روزه در استان با آن درگیر هستیم گفت: در این بخش نیازمند توجه ویژه استاندار و مسوولان هستیم.

 مدیرکل محیط زیست استان مازندران با بیان اینکه بیش از ۲۲ نفر در سال‌های اخیر در اثر درگیری با متخلفان به درجه جانبازی نائل شدند، اضافه کرد: پس از بررسی‌های انجام شده از ۱۲ محیط بان برتر تجلیل شد.

وی با اشاره به تلفات گسترده پرندگان در میانکاله در سال گذشته، گفت: طی دستورات خوبی که از استاندار مازندران دریافت کردیم، این بحران را توانستیم کنترل کنیم، اما همچنان حفاظت از تالاب‌ها و آب‌بندان‌ها ‌ضرورت دارد.

 

*از حضور در شیفت کاری در هنگام تولد فرزند تا شکستگی دست و پا توسط شکارچیان غیرمجاز

 علی‌اکبر ایمانی ۳۴ ساله اهل سوادکوه یکی از محیط‌بانان نمونه در این مراسم، با اشاره به دوران خدمت ۱۵ ساله‌اش در این بخش، گفت: برای سومین‌بار محیط بانان نمونه استان شدم که نشان از علاقه به کار در طبیعت و حیات وحش دارد و این شغل را از پدرم به ارث بردم.

وی در ادامه به توصیف محیط‌بانی می‌پردازد و می‌گوید؛ محیط‌بانی شغل نیست بلکه عشق است، در این کار سختی‌ها برای کسی که با علاقه کار کند قابل تحمل است، حفاظت از طبیعت و حیات وحش به‌ویژه گونه‌های نادر را به همراه همکارانم با عشق انجام می‌دهم.

ایمانی با اشاره به درگیری‌هایی که با شکارچیان منطقه داشت، بیان کرد: چند باری توسط خودروی شکارچیان مورد تعرض قرار گرفتم که باعث شکستگی پا و دستم شد، ولی این موجب نشد تا آنها به هدفشان برسند از کارشان جلوگیری شد.

این محیط‌بان برتر درباره منطقه حفاظتی‌اش می‌گوید؛ منطقه حفاظتی ما از زیراب تا گدوک است، که به همراه چهار تن دیگر از همکارانم در مرز بین دو استان سمنان و تهران مشغول حفاظت از محیط‌زیست هستیم.

وی با اشاره به خاطره‌ای، از دوران شیرین خدمت، عنوان کرد: عشق به کار در حدی در وجودم زیاد است که در سال ۹۱ زمانی که فرزندم متولد شد در مأموریت چهار روزه و سر شیفت کاری بودم، از گرفتن مرخصی امتناع کرده و از موجودات ریز و درشت و طبیعت حفاظت کردم.

به گزارش فارس: در پایان این مراسم؛ به مناسبت گرامیداشت هفته محیط‌بان، از این ۱۲ محیط‌بان نمونه با اهدای لوح یادبود تقدیر و تشکر شد.

انتهای پیام/۸۰۶۰۴۸/ج

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول