اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

«دیاب» خواستار معافیت لبنان از تحریم «سزار» علیه سوریه شد

نخست‌وزیر لبنان درخواست کرد، این کشور از تحریم‌های آمریکا علیه سوریه بویژه تحریم «سزار» معاف باشد.

«دیاب» خواستار معافیت لبنان از تحریم «سزار» علیه سوریه شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسان دیاب» نخست‌وزیر لبنان در سخنان خود در نشست چهارم بروکسل که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، از سازمان ملل، اتحادیه اروپا و کشورهای دوست درخواست کرد، لبنان از پیامدهای منفی ناشی از تحریم‌ها علیه سوریه بویژه تحریم «سزار» معاف باشد.

بر اساس گزارش روزنامه «القدس العربی»، دیاب گفت: عدم تأثیر این پیامدها بر مسیر ارتباط تجاری و اقتصادی لبنان با خارج باید تضمین شود تا در پی آن عدم شکست تلاش‌های مستمر ما برای خروج از بحران فعلی لبنان هم تضمین بشود.

لبنان با بدترین بحران اقتصادی خود از زمان پایان جنگ داخلی (۱۹۷۵-۱۹۹۰) روبروست و مردم این کشور در اعتراض به وضعیت فعلی دست به تظاهرات زده‌اند.

آمریکا تحریم موسوم به سزار را از ۱۷ ژوئن علیه سوریه اجرایی کرد و این اقدام با تحریم ۳۹ شخص و نهاد مرتبط با دولت سوریه آغاز شد.

آوارگان سوری

موضوع دیگری که دیاب به آن پرداخت، آوارگان سوری در لبنان بود. وی گفت، راه‌حل این مسأله در بازگشت امن و کریمانه آوارگان به کشورشان است. نباید بازگشت آوارگان به راه‌حل سیاسی بحران سوریه مرتبط شود.

در لبنان بیش از یک میلیون آواره سوری زندگی می‌کنند که برای این کشور کوچک بار سنگینی است و مقامات آن بارها خواستار حل این مسأله شده‌اند. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول