اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

آغاز عرضه اینترنتی «جای نگرانی نیست!»/ «پسر ماهی فروش» روی میز تدوین

آغاز عرضه اینترنتی مستند «جای نگرانی نیست!»، تدوین فیلم «پسر ماهی فروش»، «پسرکشی» و «جایی برای فرشته‌ها نیست» در راه اکران اینترنتی و معرفی داوران جشنواره فیلم کوتاه کشف استعداد برخی اخبار امروز سینمای ایران تشکیل می‌دهند.

آغاز عرضه اینترنتی «جای نگرانی نیست!»/ «پسر ماهی فروش» روی میز تدوین

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، طبق اعلام روابط عمومی فیلیمو و نماوا و با گذشت دو هفته از آخرین فیلم اکران شده بر پرده نمایش آنلاین، یک فیلم سینمایی و یک مستند در صف اکران اینترنتی قرار گرفتند. این مستند که «جایی برای فرشته‌ها نیست» نام دارد، اولین مستندی است که در سرویس‌های وی‌اودی در کنار فیلم‌های اکران آنلاین قرار گرفته است. مستند برگزیده جشنواره فیلم فجر ۹۸ که آخرین ساخته سام کلانتری و به تهیه کنندگی مشترک محمد شکیبانیا و محسن شاه‌محمدمیراب است، روز چهارشنبه ۱۱ تیرماه از ساعت هشت شب در فیلیمو و نماوا به اکران اینترنتی درخواهد آمد. در معرفی این فیلم که پرجایزه‌ترین مستند سال ۹۸ است و علاوه بر جشنواره فیلم فجر در جشنواره فیلم حقیقت و جشنواره‌های بین‌المللی هم جایزه برده است آمده: « درباره تیم ملی هاکی دختران ایران و ماجراهایی است که در زندگی شان دارند. این فیلم روایت امیدها، ترس ها و آرزوهای این دختران است و ماجرای رفتنشان به مسابقات آسیایی را نیز نشان می دهد. می توان گفت با درامی درباره این تیم و اتفاقات دختران آن مواجه هستیم.»
همچنین پسرکشی آخرین ساخته محمدهادی کریمی و به تهیه‌کنندگی صادق یاری تازه‌ترین فیلم متقاضی اکران آنلاین است که از روز یکشنبه ۱۵ تیرماه در ساعت ۸ شب در دو سرویس‌وی‌اودی فیلیمو و نماوا اکران خواهد شد. پسرکشی با بازی ژاله صامتی، آرمان درویش، بهاره کیان افشار، نسیم ادبی و گروهی دیگر از بازیگران در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر سال ۹۸ برای اولین بار به اکران درآمد و به زودی با نمایش اینترنتی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. نویسندگی این فیلم اجتماعی که روایتی معماگونه به همراه دارد را مجید برزگر به همراه آرمان خوانساریان برعهده داشته‌اند و در معرفی آن آمده است: «داستان پسرکشی در دو دهه ۴۰ و ۷۰ می گذرد و روایتی ‌معمایی از پیچیدگی‌های روابط خانواده‌ای است که به خاطر یک باور غلط، دهه‌ها دچار بحران هستند.» 
اکران آنلاین فیلم‌های سینمایی با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی سینماها آغاز شد و مهمترین فیلم‌های اجتماعی و طنز به کمک سرویس‌های وی‌اودی به نمایش درآمدند. همچنین این شیوه اکران با وجود بازگشایی سینماها ادامه‌دار خواهد بود.

 

 

* «پسر ماهی‌فروش» روی میز تدوین قرار گرفت
فیلم «پسر ماهی فروش» که اسفندماه سال ۱۳۹۷ در روستای کرسی به تهیه کنندگی وحید شعبانی و کارگردانی سعید شعبانی تولید شده به مرحله تدوین رسید.
فیلم نیمه بلند «پسر ماهی فروش» که در زمان ۳۰ دقیقه تهیه شده روایتگر داستان پسربچه ای است که خیلی زود وارد جامعه می‌شود و به خاطر مشکلات زندگی دست به فروش ماهی می‌زند.
برخی عوامل فیلم نیمه بلند «پسر ماهی فروش» عبارتند از: وحید شعبانی تهیه کننده، سعید شعبانی نویسنده وکارگردان، سعید شعبانی مدیر فیلمبرداری، مسعود زمانی صدابردار، فاطمه اقبالی مدیرتولید.

 

 

 

* داوران جشنواره فیلم کوتاه کشف استعداد معرفی شدند
هیئت گزینش و داوری نخستین دوره از جشنواره ملی فیلم کوتاه آنلاین کشف استعداد معرفی شدند.
پوران درخشنده، مهتاب کرامتی، آتیلا پسیانی، جواد طوسی و سیروس الوند به عنوان هیئت گزینش و داورى نخستین دوره از جشنواره ملی فیلم کوتاه آنلاین کشف استعداد معرفى شدند.
نخستین دوره از جشنواره ملی فیلم کوتاه آنلاین کشف استعداد به دبیری شهرام اسدزاده از ۱۵ تا ۳۰ مردادماه ۱۳۹۹ به صورت آنلاین و در دو بخش رقابتی «فیلم کوتاه» و «استعداد برتر» برگزار می‌شود. آخرین مهلت ثبت نام و شرکت در این جشنواره ۳۱ تیرماه است.
تارنمای جشنواره به نشانی www.talentfilmfest.com در دسترس است.

 

 

* آغاز عرضه اینترنتی مستند «جای نگرانی نیست!»
مستند «جای نگرانی نیست!» روایتی است از تلاش‌های علیرضا فلاحتکار، یک فعال محیط زیست که مراحل تفکیک زباله را در یکی از بهترین سایت‌های استان مازندران، برای دهیاران و بهورزان روستاها توضیح می‌دهد. او کوشیده علاوه بر فعال کردن روستا‌ها، دغدغه این آسیب محیط زیستی را در افراد زنده کند تا هر چه سریعتر برای احیای این خطه عملی صورت گیرد و از صبح روز چهارشنبه 11 تیر در سایت‌های نمایش آنلاین فیلم نظیر فیلیمو، فیلمگردی، هاشور و عماریار قابل دسترس علاقه‌مندان خواهد بود.
براساس این گزارش، در کنار سواحل و در استتار جنگل ها کوه هایی از زباله بنا شده است. مناطقی که روزگاری محل رشد و نمو انواع جانوران و پوشش های گیاهی بود امروز و پس از تبرکشی انسان به محلی برای دفن زباله تبدیل شده است.  در مازندران به دلیل آب  و هوا و خاک بسیار مناسبش، تقریبا زمین خالی برای جمع آوری زباله باقی نمانده است. به همین دلیل از حدود ۲۰ الی ۳۰ سال پیش، پس از هم فکری مسئولین  هر شهر، جایی برای تجمع موقت زباله تعیین گردید، جایی میان جنگل‌های هیرکانی ۲۵ میلیون ساله و یا ساحل دریاچه کاسپین با ۶۵۰ گونه جانوری. زباله‌ها آرام آرام از کوه‌ها بالا رفته‌اند و چیزی نمانده که آسمان را نیز فتح کنند. با در نظر گرفتن شیرابه های سمی ناشی از زباله ها متوجه می شویم که آسیب های محیط زیستی این خطه به همینجا ختم نمی‌شود . سطح آب های زیر زمینی مازندران به سطح زمین بسیار نزدیک است. می‌توان تصور کرد که این شیرابه‌های سمی چقدر به سفر‌ه‌های زیر زمینی آب نزدیک هستند و حتی باعث آلودگی قالیچه پهناور دریای خزر گشته‌اند. آلودگی‌های محیط زیستی این خطه تاثیرات جبران ناپذیری بر  سلامت انسان‌ها و گونه‌های حیوانی این منطقه گذاشته‌اند.
براساس این گزارش، جنگل‌های هیرکانی که در تاریخ 14 تیر 1398 به عنوان بیست و چهارمین اثر تاریخی و طبیعی ایران در یونسکو به ثبت جهانی رسیده است، با ۱.۹ میلیون هکتار وسعت، از آستارا در شمال استان گیلان تا گُلی‌داغ در شرق استان گلستان، در گستره‌ای به طول تقریبی ۸۰۰ کیلومتر و عرض ۲۰ تا ۷۰ کیلومتر پراکنش دارد.
در زمان حاضر جنگل‌های هیرکانی، زیست بوم ۲۹۶ گونه پرنده و ۹۸ گونه پستاندار است. همچنین ۱۵۰ گیاه بومی درختی و بوته‌ای (مانند شمشاد و انجیلی) نیز در آن یافت می‌شود.
فیلم مستند «جای نگرانی نیست!» تهیه شده در موسسه اومافیلم و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که به مناسبت نزدیک شدن به ۱۴ تیر و روز جهانی «جنگل‌های هیرکانی» و با آغاز کمپین #جنگل_جای_دفن_زباله_نیست  از صبح روز چهارشنبه ۱۱ تیر عرضه اینترنتی می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول