اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

بخشی از نمایش های روی صحنه تئاتر/ از «کابوس های مرد مشکوک» تا «همیشه پاییز»

از ابتدای تیر ماه که سالن های نمایشی با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی شده است، بخشی از سالن های نمایشی چون تالار مولوی، تئاتر شهر، سنگلج، تئاتر مستقل و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیتشان را شروع کرده اند.

بخشی از نمایش های روی صحنه تئاتر/ از «کابوس های مرد مشکوک» تا «همیشه پاییز»

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، از ابتدای تیر ماه که مجوز بازگشایی سالن های نمایش ابلاغ شد برخی از سالن ها به ندرت و با احتیاط اجراهای خود را آغاز کردند و برخی دیگر هنوز اجراهایشان آغاز نشده است.

این سالن ها قرار است با پروتکل های اداره کل هنرهای نمایشی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با پنجاه درصد ظرفیت و رعایت موارد ضدعفونی با تأکید بر سلامتی مردم فعالیتشان را ادامه می دهند.

 

اما برخی از سالن ها کارهایی که آغاز کرده اند به شرح زیر است:

نمایش «دنیای خیال انگیز من» به نویسندگی و کارگردانی بهناز مهدی خواه از یازدهم تیر ماه اجرایش را در سالن بوستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هر شب ساعت 18 به صحنه می برد. اجرای این نمایش تا یازدهم مرداد ماه ادامه دارد.

بازیگر این نمایش بهناز مهدی خواه است و قبلا نیز کاندید چهار جایزه در بخش خردسال ، بهترین کارگردانی، بهترین طراحی صحنه و عروسک، بهترین بازیگری و نمایش برگزیده در بیست و ششمین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان همدان  و نمایش برگزیده مرکز ملی اسیتیج ایران در بخش خردسال در بیست و ششمین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان همدان و برگزیده بهترین بازیگر زن در بخش خردسال از بیست و ششمین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان همدان شده است.

داستان درباره هنرمندی است که تعریف می کند وقتی بچه بود دنیای سیاه و سفیدی داشت اما یک اتفاق عجیب و جالب باعث شد دنیایش رنگارنگ بشود...

*«ی گاز کوچولو» در تئاتر شهر

نمایش «یه گاز کوچولو» به نویسندگی فرزانه سهیلی و کارگردانی فقیه سلطانی از دهم تیر ماه تا بیست و هفتم به مدت یک ساعت و ده دقیقه هر شب ساعت 19/30 در سالن سایه تئاتر شهر به صحنه می رود.

گیلدا حمیدی شهروز دل افکار افشین غیاثی مهسا مهجور نورا هاشمی و.. بازیگران این نمایش هستند. سه دوست قدیمی طی اتفاقی که در یک شب برای ایشان افتاده بعد از سالها یکدیگر را یافته و تصمیم میگیرند آخرین شب زندگی خود را در اتاق مجلل یک هتل گذرانده و پیش از نیمه شب و قبل از تبدیل شدن به خوناشام برای در امان ماندن دیگران ، به زندگی خود خاتمه دهند ...

*«اگوست در اوسیج کانتی»

نمایش «آگوست در اوسیج کانتی» به نویسندگی تریسیلتس ، ترجمه آراز بارسقیان و کارگردانی میکاییل شهرستانی از یکم تیر تا پانزدهم در سالن شماره یک مهرگان به صحنه می رود.

بازیگران:  شیرین فرخنده نژاد بهادر باستان حق مسعود آشوری، زهره یعقوبی، شیرین فرخنده نژاد، مریم فرح آبادی، بهادر باستان حق، ماهی مشیری، مرجان رزم آزما، حسین زنگنه، دلارام زرگر، سامره حسن زاده، مسعود آشوری، علی قنبرزاده و با صدای میکاییل شهرستانی هستند.

*«یازده جریحهٔ روح»

نمایش «یازده جریحه روح» به نویسندگی و کارگردانی فرزاد امینی بر اساس یازده داستان کوتاه مجموعهٔ «سه قطره خون» اثر  صادق هدایت از سوم تیر اجرایش را در تئاتر مستقل تهران آغاز کرده است.

بازیگران: (به ترتیب حروف الفبا) مهدی بازدار، نازنین زهرا برومند، محمد پسندیده کار، سروش حائری، آزیتا رحیمی، فرزانه فرجی، نیلوفر فولادی، مونا کریمی، کیانا کریم پور، مهربان کشاورزی، رضا میرجلیلی هستند. نمایش با آنتراکت ۱۵ دقیقه ای در میانه نمایش به روی صحنه خواهد رفت

*نمایش ابر شلوارپوش

نمایش «ابر شلوارپوش» به نویسندگی و کارگردانی و بازی علیرضا اخوان تا پانزدهم تیر ماه در سالن کوچک تالار مولوی به صحنه می رود.

کارگردان درباره این نمایش گفت: معمولا وقتی نقشی را بازی می‌کنم خوابش را می‌بینم...در طول اجراها یا در طول تمرینات...این کار اما اینطوری نبود من یک هفته هر شب یک خواب را دیدم بار آخری که آن را دیدم آنقدر واضح و با جزئیات بود که صبح بیدار شدم و یکی از صحنه هارا نوشتم و عصر بجای دانشگاه، رفتم سالن تمرین و همه‌ی آنها را انجام دادم و تمرین ها را شروع کردم. این کار با یک ایده شروع شد: از دست دادن...و بعد باقی ماجرا از جایی میان من و دوستم تولید شد.

*پنهان خانه پنج در

نمایش پنهان خانه پنج در به کارگردانی ارش فلاحت پیشه و نویسندگی حسین کیانی تا پانزدهم تیر ماه در سال اصلی تالار مولوی روی صحنه است.

بازیگران:  علیرضا رشیدی، کوشا ابراهیمی، مریم بهشتی، حمید باهوش، علیرضا رشیدی، مائده شهوازیان، سارا علاقمند، سارا فتحی، آیدا نوروزی هستند.

درباره این نمایش آمده است که درس اول این بود که نترسید از آنچه با آن می ترسانند، در زمانه‌ای که آگاهی برای زنان جرم محسوب می‌شد عطری جان منزل خود را وقف آموزش و تحصیل زنان کرده که مردان، شوهران، گزمه‌ها و درآخر بیگانگان و مغول‌ها بر آنها وارد می‌شوند و هر بار به ترفندی باید ایشان را مغلوب سازند.

*فقرات بی ستون

نمایش فقرات بی ستون به کارگردانی میلاد شجره و طراحی کاوه ستاری انوشیروان آریا میلاد شجره از یازده تیر ماه در عمارت روبرو اجرا می شود.

این نمایش با همکاری:  خانه هنر مَد و اجرای کاوه ستاری، انوشیروان آریا ، میلاد شجره اجرا می شود. این نمایش پس از جمعه ۱۳ تیر ماه فقط روزهای شنبه اجرا می شود.

*پسر

نمایش پسر به نویسندگی و کارگردانی محسن مظاهری از اول تیر ماه تا سیزدهم هر شب ساعت 19030 بر صحنه تماشاخانه سیمرغ می آید.

بازیگران: محمد غلامی مایانی، محسن مظاهری هستند.

پدر و پسری در خانه روزها و شب ها را سپری می کنند. با هم غذا می خورند، تلویزیون تماشا می کنند و... میان آنها هیچ گفت و گویی اتفاق نمی افتد، هیچ گفت و گویی!

* برگشتن

نمایش برگشتن به نویسندگی خیرالله تقیانی پور و کارگردانی حسین مسافرآستانه از هشتم تیر در تماشاخانه سرو اجرا می شود.

بازیگران:  فرید قبادی، الهه حسینی ، پروا آقاجانی، ابتسام بغلانی، ماهان عابدی، طاها عابدی ، پونه شاملو هستند.

گشتن اثری است که با شیوه کمینه گرایی واقعیات اجتماعی شهری را به نمایش می گذارد. این نمایش تنها برشی از واقعیات یک مقطع خاص از جامعه ای را مطرح می کند که بسیاری از خانواده های ما به نوعی درگیر آن هستند. «برگشتن» فقط طرح موضوع می کند، بی آنکه موضع گیری خاصی داشته باشد،در برگشتن هر تفاوتی از سوی تماشاگران مورد احترام است.

 برگشتن یا برنگشتن، ساختن یا نساختن، رفتن یا ماندن، مرزِ تقابُلِ این دو، دغدغه ی شهری است که با خود در تضاد است.

*است

نمایش «است» به نویسندگی پرنیا شمس و امیر ابراهیم زاده و کارگردانی پرنیا شمس بر صحنه تئاتر مستقل تهران است.
بازیگران: پروانه ذابح، یاسمن رسولی، ترانه یوسفی، شادی صف شکن، مهتاب کریمی، صدف ملکی، ماهور میرزانژاد هستند.

* کابوس های مرد مشکوک

نمایش کابوس های مرد مشکوک به نویسندگی محمدحسین ناصربخت و کارگردانی ملیکا رضی از سوم تیر اجرایش را هر شب ساعت 18 و 20/30 در تماشاخانه سنگلج آغاز کرده است.

بازیگران:  امین اکبری نسب فاطمه نصرتی امیررضا جلالی، امین اکبری نسب، خدایار کاشانه، پیمان یاقوتی، فاطمه نصرتی، امیر رضا جلالی، کوروش رخشنده پی، امیر حسین حجتی هستند.

* و همیشه پاییز

نمایش و همیشه پاییز به نویسندگی و کارگردانی مهیار جوادی ها از ششم تیر اجرایش را در سالن اصلی تالار مولوی آغاز کرده است.

بازیگران:  آبان حسین آبادی، آبان حسین آبادی و یکتا طبیبی هستند.

بیست و پنج نوامبر ۲۰۱۹ خواب می بینم، دارم خواب می بینم که جلوی لپ تاپمم، سر کلاس نشستم. همه حرف میزنن و من نمیفهمم. کلمات رو میشناسم اما وقتی کنار هم می شینن، نمیتونم یه جمله کامل از توش دربیارم. بیست و پنج نوامبره و من نگرانم، کلاس شروع میشه موضوع پایان نامم رو تو ذهنم مرور میکنم هویت شیئ در عکس. من باید موضوع پایان نامم رو بگم مکث میکنم کلمات رو تو ذهنم مرور میکنم میچسبونمشون بهم، نوبت من میشه ازم به فارسی میپرسن موضوع پایان نامت چیه؟ مکث میکنم همه ساکت میشن خواب می بینم فارسی یادم رفته.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول