اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

واکنش هیأت امنای صرفه جویی ارزی به یک گزارش

هیأت امنای صرفه جویی ارزی درباره فعالیت شرکت‌های آوای سلامت توضیحاتی ارائه داد.

واکنش هیأت امنای صرفه جویی ارزی به یک گزارش

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، پیرو خبر منتشر شده در خبرگزاری فارس با عنوان «بازگشت شرکت‌های منحله آوای سلامت با نام جدید» هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران در پاسخ  به این گزارش  اعلام کرده است: در خصوص ساماندهی شرکت‌های زیرمجموعه هیات أمنای صرفه‌جویی ارزی با پسوند آواسلامت، لازم به توضیح است از ابتدای سال ۹۸ فرآیند انحلال شرکت‌های عمران‌آوا سلامت، آوای هنرسلامت، آوای فناوری اطلاعات سلامت، تامین آوا سلامت آغاز شد.

 برای هر ۴ شرکت یاد شده مدیر تصفیه تعیین و تصفیه کامل سه شرکت اول انجام شده است. در این خصوص برخی کارهای باقیمانده به ویژه در حوزه شرکت عمران آوا سلامت در زمینه ساخت چندین بیمارستان دولتی در تهران و سایر استان‌ها در همان دوره تصفیه با حداقل نیروها (حداکثر ۴ نفر) با توجه به سطح اهمیت آن به انجام رسید و صرفاً رسیدگی و تعیین تکلیف برخی مطالبات دولتی باقیمانده است.

در همین راستا، موسسه کارآفرینان آوای سلامت به عنوان یکی از موسسات غیرانتفاعی که صرفاً در حوزه خدمات‌ رسانی به قشر خدوم پرستاران فعالیت می‌کند از زیر مجموعه هلدینگ آوا پزشک خارج و با انتقال سهام آن به هیأت امنای ارزی، مستقیماً توسط هیأت امنا اداره می‌شود.

از دیگر شرکت‌هایی که در ذیل مجموعه آواپزشک فعالیت می‌کرد، شرکت‌های بیمارستانی محب سلامت حضرت فاطمه (س) و محب سلامت کاشان بوده که انتقال تمام شرکت‌های فوق از مجموعه آواپزشک نهایی شده و بر این اساس در حوزه آواپزشک صرفاً بخش تولیدی و صنعتی مشغول فعالیت است که قدمت آن به سال ۱۳۷۲ باز می‌گردد و در زمینه تولید سرسوزن پزشکی و دندان‌پزشکی، تیوپ‌های خون‌گیری، ماسک و .... در کشور تولیدکننده برتر است که اخیراً فعالیت‌های شرکت تولیدی پادیاب‌طب در زمینه تولید کیت‌های آزمایشگاهی نیز به آن اضافه شده است.

مضافا اینکه شرکت مذکور در دوران بحرانی کرونا در تامین اقلام ضروری مورد نیاز کادر درمانی و عموم، به عنوان یکی از بازوهای هیات امنا و وزارت بهداشت نقش به سزایی ایفاء نموده است. 

بنابراین ملاحظه می‌شود، نه تنها هیچگونه رقابت یا رانتی برای شرکت‌های موضوع خبر وجود ندارد، بلکه اهتمام بسیار زیادی در جهت شفاف‌سازی و از بین رفتن تصدی دولتی و عمومی در آنها به کار رفته است. مضافاً اینکه در همان زمان فعالیت، نیز از هر گونه شائبه‌های اینچنینی پرهیز شده است.

در خصوص جایگزینی شرکت سلامت الکترونیک مبین ایرانیان به جای شرکت آوای فناوری اطلاعات سلامت نیز در طرح سامانه غذا و دارو ذکر نکات زیر ضروری است: شرکت مبین شرکتی بوده که با مشارکت یکی از  نهاد ها از سال ۹۵ تشکیل شده و شرکت جدیدی نیست و جایگزین هم نشده و تنها به خاطر از بین رفتن شرکت آوای فناوری قسمتی از وظایف آن به یک شرکت قدیمی غیر از مجموعه آواسلامت محول شده است.

شرکت آوای فناوری اطلاعات سلامت در حال حاضر فاقد هیأت مدیره بوده و مدیر تصفیه در حال انجام آخرین مراحل تصفیه شرکت است.

* خبرگزاری فارس ضمن تشکر از توضیحات روابط عمومی هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی توضیحاتی را پیرامون این جوابیه ارائه می‌دهد:

توضیحاتی که در مورد شرکت آوای فناوری اطلاعات سلامت و شرکت سلامت الکترونیک مبین ایرانیان داده شده است، اتفاقاً تایید مطلب منتشر شده در فارس است. زیرا تایید می‌کند که اولاً شرکت سلامت الکترونیک مبین ایرانیان ذیل هیأت امنای ارزی است (طبق نامه منتشر شده هیأت امنا به سازمان غذا و دارو)، ثانیاً اعضای اصلی این شرکت همان اعضای اصلی شرکت قبلی هستند، ثالثاً آدرس و کدپستی شرکت همان آدرس و کد پستی شرکت قبلی است، اگر نام این فقط «تغییر نام شرکت» نیست پس چیست؟ آدرس همان است، اعضا همان هستند و کارکرد شرکت هم همان است. این اقدام به نوعی عکس سیاست‌های دکتر نمکی در وزارت بهداشت مبنی بر حذف رانت و امتیازهای ویژه است.

ادعای هیأت امنای ارزی در مورد اقدامات شرکت کارآفرینان آوای سلامت نیز جای سوال دارد. اولاً این شرکت برای «خدمت رسانی» به قشر خاصی نبوده است بلکه واسطه‌ای (دلالی) برای «استخدام نیرو» برای وزارت بهداشت از طریق دور زدن سازوکارهای دولتی استخدام نیرو بوده است. ثانیاً این شرکت فقط نیروی «پرستار» استخدام نکرده است بلکه طیف متنوع وسیعی از نیروهای شرکتی، فنی، مهندسی و ... را در بخش‌های مختلف وزارت بهداشت با دستمزدی کمتر از دستمزدهای دولتی استخدام کرده که این اقدام مورد اعتراض افراد استخدام شده نیز قرار گرفته است. ثالثاً استخدام این نیروها نیز عمدتاً با سازوکاری رانتی انجام شده است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول