اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ادعای رسانه صهیونیست: نتانیاهو گفته طرح الحاق از اول جولای آغاز نمی‌شود

یک شبکه صهیونیستی مدعی است نخست‌وزیر این رژیم تلویحاََ اشاره کرده که اجرای طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری از ابتدای ماه آینده میلادی نخواهد بود.

ادعای رسانه صهیونیست: نتانیاهو گفته طرح الحاق از اول جولای آغاز نمی‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با سفر نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی برای صحبت درباره طرح اشغال بخش‌های بزرگی از اراضی خصوصی فلسطینیان در کرانه باختری، یک رسانه صهیونیست از عقب‌نشینی «بنیامین نتانیاهو» از اجرای این طرح در تاریخ یکم جولای خبر داد.

شبکه «کان‌نیوز» بامداد امروز (سه‌شنبه به وقت تهران) مدعی شد نتانیاهو در گفت‌وگو با اعضای حزب لیکود تلویحاََ اشاره کرده که طرح اشغال کرانه باختری از ابتلای ماه آینده میلادی اجرا نخواهد شد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» این گزارش از نتانیاهو نقل قول کرد: «من ارتباط مثبت و مهمی با آمریکایی‌ها دارم و زمانی که چیزی برای گزارش داشته بودم، می‌گویم. این (طرح اشغال) یک فرایند پیچیده با ملاحظات سیاسی و امنیتی بسیار است که نمی‌توانم وارد آنها شوم».

شبکه کان به نقل از نتانیاهو ادامه داد: «ما گفتیم که [طرح اشغال] بعد از یکم جولای خواهد بود... ما اینجا در اسرائیل با تیم آمریکا گفت‌وگو می‌کنیم. ما این کار را با احتیاط انجام می‌دهیم».

بر این اساس، یک منبع مطلع نیز گفت که یکی از ملاحظاتی که نتانیاهو به آنها اشاره کرد، تصمیم پیش‌روی دیوان کیفری بین‌المللی برای آغاز تحقیقات درباره جنایات جنگی اسرائیل در حق فلسطینیان است.

به نوشته تایمزاسرائیل، نتانیاهو همچنین در واکنش به اظهارات «بنی گانتز» وزیر جنگ و دیگر نخست‌وزیر چرخشی توافق کابینه ائتلافی تل‌آویو مبنی بر اینکه مبارزه با ویروس کرونا باید پیش از طرح اشغال اولویت داشته باشد، گفت: «این موضوع ربطی به [حزب] آبی‌وسفید ندارد، آنها در هر حال عاملی [در این طرح] نیستند».

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت آمریکا، سی درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

 رسانه‌های صهیونیستی نیز می‌گویند ارتش این رژیم در حال آماده شدن برای مقابله با هرگونه اعتراضات و تظاهرات احتمالی فلسطینیان در واکنش به اجرای طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری است.

این در حالی است که نتانیاهو روز گذشته در نشست ویدئوکنفرانسی سازمان «مسیحیان متحد برای اسرائیل» با تاکید بر تصمیم خود برای اجرای طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری، مدعی شد که آماده نشستن بر سر میز مذاکره با فلسطینی‌ها را دارد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول