اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی از قاچاق جلوگیری می کند

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: نبود مشاغل مولد در مناطق مرزی موجب روی آوردن ناخواسته جوانان به شبکه های قاچاق کالا می شود که در صورت یجاد اشتغال، قاچاق کاهش خواهد یافت.

ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی از قاچاق جلوگیری می کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی ظهر امروز در دیدار با اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان با تبریک دهه مبارکه کرامت و تسلیت شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانش اظهار کرد: بنا به فرموده امام راحل، شهید بهشتی به تنهایی یک ملت بود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: شهید بهشتی جایگاه ویژه ای نزد امام خمینی(ره) داشت و تاثیر بسزایی در پیروزی انقلاب ایفا کرد.

وی افزود: شهید بهشتی در تدوین قانون اساسی ایران اسلامی و تحول در دستگاه قضا نیز نقش کلیدی داشتند.

آیت الله حسینی شاهرودی گفت: هفتم تیر سال 60 روز بسیار تلخی برای ملت ایران بود شهادت عناصر مهمی که هر کدام مهره های تاثیرگذار در پیروزی و ادامه مسیر انقلاب بودند لطمه بزرگی برای انقلاب بود و دشمنان احساس کردند با این کار می توانند نظام را کاملا از هم بپاشند.

بیشترین زیان قاچاق کالا و ارز به مردم می رسد

وی به مقوله قاچاق و تاثیرات منفی آن بر اقتصاد و تولید اشاره کرد و اظهار داشت: قاچاق از هر نوع به اقتصاد ضربه وارد می کند و بیشترین زیان را به مردم می زند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: تاثیرات منفی قاچاق کالا و ارز باید برای مردم تبیین شود و با این روش مردم را به صورت عملی به میدان مقابله با قاچاق آورد.

قاچاق موجب از کار افتادن چرخ های تولید می شود

آیت الله حسینی شاهرودی خاطرنشان کرد: قاچاق چرخ های تولید را می خوابند و بسته شدن واحدهای تولیدی نیز موجب از بین رفتن اشتغال و در نتیجه افزایش آمار بیکاران در جامعه می شود.

وی عنوان کرد: وقتی واحدهای تولیدی بازار مناسبی برای عرضه محصولاتشان داشته باشند انگیزه برای تولید بیشتر ایجاد می شود و نیروهای زیادتری جذب بازار کار می شوند.

ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی نقش مهمی در کاهش قاچاق دارد

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه قاچاق کالا و ارز موجب کاهش اشتغال و متوقف شدن فعالیت و رونق واحد‌های تولیدی می‌شود، افزود: باید با جلوگیری از قاچاق به دنبال اشتغال پایدار برای مردم باشیم تا بتوانند با درآمد مناسب عزتمندانه زندگی کنند.

قاچاق در هر صورت سلامت، صنعت و اشتغال ما را تهدید می‌کند و این وظیفه دولت و در کنار آن همکاری مردم است

 

حسینی شاهرودی گفت: قاچاق در هر صورت سلامت، صنعت و اشتغال ما را تهدید می‌کند و این وظیفه دولت و در کنار آن همکاری مردم است که بتوان با مبارزه جدی با این پدیده شوم، قاچاق را به فرصت تبدیل کنیم.

وی گفت: نیاز به بسیج همگانی در حوزه مقابله با قاچاق کالا داریم، مقابله تنها راه در حوزه ریشه کن کردن قاچاق کالا در کشور نیست بلکه نیاز است در همین راستا فرهنگ سازی لازم صورت بگیرد.

همه سازمان ها و دستگاه های مرتبط با حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید به رسالت و وظایفی که براساس قانون به عهده دارند به درستی عمل کنند

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد:همه سازمان ها و دستگاه های مرتبط با حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید به رسالت و وظایفی که براساس قانون به عهده دارند به درستی عمل کنند.

وی گفت: ایجاد اشتغال پایدار در نقاط مرزی در کنار رونق اقتصادی در روستاها نقش مهمی در کاهش گرایش جوانان به سمت قاچاق کالا و ارز می شود.

استفاده از تمام ظرفیت ها برای ایجاد اشتغال در مناطق مرزی

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: 41 سال از انقلاب اسلامی گذشته است باید برای مردم اشتغال پایدار درست کنیم، باید از ظرفیت های مختلف در استان برای ایجاد اشتغال پایدار در نقاط مرزی بهره گرفت.

حسینی شاهرودی اختصاص بخشی از سود مبادلات مرزی به مرزنیشینان را کار ارزشمندی دانست و گفت: البته باید با برنامه ریزی مناسب سود حاصل از سوخت در زمینه ایجاد اشتغال و توسعه مناطق و روستاهای مرزی استفاده شود.

ضرورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای اجرای حریم مرزی 

وی گفت: انسداد مرزها از مهمترین مباحثی است که باید مورد توجه قرار گیرد و در این راستا اعتبارات لازم در نظر گرفته شود.

تا زمانی که برای کولبران اشتغال پایدار وجود نداشته باشد نمی توان انتظار داشته باشیم که قاچاقی صورت نگیرد

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ایجاد اشتغال در نقاط مرزی را یکی از راهکارهای مهم در کاهش قاچاق کالا در استان دانست و اضافه کرد: تا زمانی که برای کولبران اشتغال پایدار وجود نداشته باشد نمی توان انتظار داشته باشیم که قاچاقی صورت نگیرد.

حسینی شاهرودی افزود: البته در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز ملاک عمل باید برخورد قاطع با باندهای سازمان یافته باشد، چرا که میزان قاچاقی که توسط این افراد کولبر انجام می گیرد قابل قیاس با قاچاق سازمان یافته نیست.

وی تصریح کرد: قاچاق از هر نوعی که باشد به اقتصاد ضربه می زند اما تا زمانیکه برای مرزنشینان شغل پایدار ایجاد نشود نمی توان انتظار داشته باشیم که به این سمت و سو حرکت نکنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار داشت: نبود مشاغل مولد در مناطق مرزی موجب روی آوردن ناخواسته جوانان به شبکه های قاچاق کالا می شود.

قاچاق آسیب جبران ناپذیری به اقتصاد می زند

حسینی شاهرودی اظهار داشت: در شرایطی که جوانان توانمند ما در کشور بیکار و در جست و جوی کار هستند، ورود بی رویه کالاهای قاچاق آسیب های جبران ناپذیری به اقتصاد می زند و موجب تعطیل شدن واحدهای تولیدی می شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: حل مساله قاچاق موجب ساماندهی بازار مصرف و تولید کالاهای داخلی می شود و همه باید سهم خود را در مبارزه با قاچاق کالا ایفا کنیم.

وی عنوان کرد: پیشرفت های ایران در عرصه های مختلف نشان داده که کشور ما توانایی تولید هر نوع کالایی با بالاترین کیفیت دارد و هرجا که اراده کرده ایم به موفقیت دست یافته ایم.

استفاده از تکنولوژی های نوین در مبارزه با قاچاق 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه ایران در زمینه سایبری اگر کشور اول نباشد جزو چند کشور نخست دنیا است، گفت: باید از ظرفیت ها و تکنولوژی نوین برای ریشه کن کردن قاچاق استفاده کنیم و مبارزه با قاچاق باید از گلوگاه های مرزی انجام شود.

حسینی شاهرودی تصریح کرد: فرهنگ استفاده از کالاهای تولید داخل باید بیش از پیش در جامعه تبیین شود این کار زمینه را برای رونق تولید مقابله با قاچاق فراهم می سازد.

کارگروه های تخصصی کمیسیون قاچاق کالا باید برای مقابله با قاچاق طرح های قابل عملیاتی شدن ارائه کنند

 

وی گفت: کارگروه های تخصصی کمیسیون قاچاق کالا باید برای مقابله با قاچاق طرح های قابل عملیاتی شدن ارائه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به ورود برخی از کالاها مانند مشروبات الکی، تجهیزات ماهواره و بسیاری اجناس دیگر که به طور مستقیم با فرهنگ اسلامی تناقض دارد از طریق قاچاق به داخل کشور گریزی زد و گفت: انجام کارهای فرهنگی در کنار اقدامات سلبی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید به صورت جدی مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/2330/71/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول