اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

احداث ۶۴ واحد مسکونی برای سیل‌زدگان پلدختر توسط سپاه قم

فرمانده سپاه حضرت علی بن ابیطالب(ع) استان قم گفت: ۶۴ واحد مسکونی در راستای کمک به محرومان و سیل زدگان پلدختر با همکاری سپاه استان قم در پلدختر افتتاح شد.

احداث ۶۴ واحد مسکونی برای سیل‌زدگان پلدختر توسط سپاه قم

سردار سید محمد تقی شاهچراغی روز دوشنبه در حاشیه افتتاح این واحدها در روستای زورانتل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس  در پلدختراظهار داشت: ۳۵ واحد مسکونی از این تعداد در روستای زورانتل، ۲۸ واحد در روستای ابراهیم آباد بخش معمولان و یک واحد در راستای کمک به محرومان  در روستای مورانی بخش مرکزی پلدختر احداث شده است.

وی افزود: استان قم پس از سیلاب فروردین  پارسال به عنوان معین استان لرستان در راستای کمک به سیل زدگان و محرومان برای احداث ۹۷ واحد مسکونی بلافاصله وارد عمل شد.

فرمانده سپاه حضرت علی بن ابیطالب (ع) استان قم گفت :بر این اساس قرارگاهی تحت عنوان حضرت معصومه (س) جهت تقسیم وظایف در راستای احداث واحدهای مسکونی در کمک به سیل زدگان لرستان در شهرستان چگنی تشکیل شد.

 وی افزود: بیش از ۳۳ واحد مسکونی در شهرستان چگنی استان لرستان از این واحدها بهمن ماه 1398 تکمیل و تحویل مردم شده است.

 شاهچراغی با بیان اینکه این واحدها در ۲۲ روستای استان لرستان احداث می‌شود یادآور شد: واحدهای احداثی در روستای ابراهیم آباد بخش معمولان پلدختر در نیمه مرداد ماه سال جاری تحویل مردم داده می شود و 35 واحد مسکونی در روستای زورانتل امروز افتتاح شد.

 وی افزود: صفر تا 100 ساخت این واحدهای مسکونی ۸۵ متری به عهده قرارگاه سازندگی با ۱۲ میلیون تومان هزینه است.

 فرمانده سپاه حضرت علی بن ابیطالب(ع)  استان قم گفت: مبلغ 6 میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان این میزان هزینه آورده تسهیلات دولت و پنج میلیارد و 700 میلیون تومان آن کمک مردمی است که به ازای هر متر مربع یک و نیم میلیون تومان هزینه شده می‌شود.

وی افزود: حدود ۲ میلیارد تومان از این مبلغ صرف احداث واحدهای مسکونی در روستای «زورانتل» پلدختر شده است.

در این مراسم همچنین با حضور سردار کشکولی یک واحد از این واحدهای احداثی کمک مردم قم به سیل زدگان پلدختر در روستای مورانی در کمک به محرومان افتتاح شد.

در این مراسم که در روستای «زورانتل» برگزار شد با حضور آیت الله سیدمحمد سعیدی نماینده تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)، حجت الاسلام و المسلمین احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه، سردار مرتضی کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان ،نماینده مردم پل‌دختر و فرمانده سپاه ناحیه پلدختر حضور داشتند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول