اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فارس من| شهرداری مشهد با ساخت و سازهای غیرقانونی در هر مرحله‌ای برخورد خواهد کرد

مدیرکل نظارت بر ساخت‌ و سازها و کمیسیون‌‌های ماده ۱۰۰ شهرداری مشهد در مورد ساخت و سازهای غیرقانونی گفت: با تخلفات در مرحله‌ای متناسب با آن مرحله برخورد خواهیم کرد.

فارس من| شهرداری مشهد با ساخت و سازهای غیرقانونی در هر مرحله‌ای برخورد خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، «افزایش ساخت‌و‌ساز غیرقانونی بر پشت‌بام‌ها در مشهد» یکی از دغدغه‌های مردمی است که در سامانه «فارس من» به ثبت رسیده است و در آن نسبت به ساخت و سازهای غیرقانونی و عدم استحکام بنا به ویژه در برخی مناطق ابراز نگرانی شده است.

در این راستا با مدیرکل نظارت بر ساخت‌ و سازها و کمیسیون‌‌های ماده ۱۰۰ شهرداری مشهد گفت‌وگویی انجام دادیم که به شرح زیر است.

مسعود ایاز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد عنوان کرد: اچنانچه همکاران ما چنین مواردی را ببینند با اخطار و‌ پلمب، مانع از انجام کار می‌شوند و اگر همکاران ما در مرحله اسکلت کار را مشاهده کنند که فاقد استحکام بنا باشد به استناد بند ۱۴ ماده ۵۵ اقدام کرده و با دستور قضایی اسکلت را تخریب می‌کنند.

مدیرکل نظارت بر ساخت‌ و سازها و کمیسیون‌‌های ماده ۱۰۰ شهرداری مشهد بیان کرد: همچنین چنانچه عملیات احداث طبقه غیرمجاز دیرتر مشاهده شود، از طریق ارسال پرونده به کمیسه ماده ۱۰۰ تعیین تکلیف می‌شود.

وی در رابطه با ساخت و سازهای مازاد بر پروانه تصریح کرد: از مردم خواهش می‌کنم اگر ساخت و سازی را مشاهده کردند به صورت غیرمجاز صورت می‌گیرد، با شماره ۱۳۷ تماس بگیرند تا همکاران ما در اسرع وقت به موضوع رسیدگی کنند.

ایاز نسبت به مناطقی که ساخت و سازهای غیرمجاز بیشتر مشاهده می‌شود، تشریح کرد: متاسفانه در برخی مناطق که به صورت قولنامه‌ای خرید و فروش انجام می‌شود نسبت به مناطقی که با سند و پایان کار ساختمان‌ها خرید و فروش می‌شوند، استقبال متخلفین بیشتر است.

مدیرکل نظارت بر ساخت‌ و سازها و کمیسیون‌‌های ماده ۱۰۰ شهرداری مشهد مطرح کرد: در این مناطق خریداران راضی هستند با قولنامه املاک غیرمجاز را خریداری کنند، بدون اینکه متوجه باشند ملکی که خریداری می‌کنند ممکن است در آینده نزدیک تخریب شود و به لحاظ استحکام بنا نیز دچار مشکل است.

وی با اشاره به اینکه مردم به دلیل اینکه به لحاظ فرهنگی و اقتصادی ممکن است دچار ضعف‌هایی باشند در این مناطق به صورت قولنامه‌ای اقدام به خرید و فروش می‌کنند، تاکید کرد: چنانچه مردم کمک کنند و موارد مورد مشاهده را اعلام کنند حتما پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول