اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

روزنامه لبنانی: آمریکا صلح داخلی لبنان را تهدید می‌کند

یک روزنامه لبنانی به اقدامات سفیر آمریکا و تحریک گروه‌های لبنانی علیه یکدیگر توسط وی اشاره کرد و افزود، وی در حال تهدید صلح و ثبات داخلی لبنان است.

روزنامه لبنانی: آمریکا صلح داخلی لبنان را تهدید می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ماجرای ممنوعیت مصاحبه «دورتی شیا» سفیر آمریکا در لبنان با رسانه‌های این کشور در پی اظهارات اخیر وی ، امروز (دوشنبه) نیز سوژه اول بسیاری از رسانه‌‌های لبنان بود.

روزنامه «الاخبار» در گزارشی در همین باره نوشت: سفیر آمریکا میان سیاستمداران و رسانه‌ها می‌چرخد و لبنانی‌ها را علیه یکدیگر تحریک می‌کند بدون اینکه کسی وی را منع کند حتی اصحاب رسانه نیز از کمترین حد وظیفه حرفه‌ای خود در به چالش کشیدن میهمان شانه خالی کرده‌اند.

این روزنامه افزود: دوروتی شیا می‌گوید «حزب‌الله ثبات لبنان را تهدید می‌کند و مانع از راه‌حل اقتصادی می‌شود». هیچ روزی شنیده نشد که کسی به وی بگوید حزب‌الله، حزبی لبنانی و نماینده اول لبنانی‌ها بر اساس آرای صندوق‌های رأی است. حتی اگر آمریکا این جنبش را تروریستی بداند این به معنای آزاد بودن شیا از پایبندی به مفاد توافق وین نیست. توافقی که احترام به قوانین و لوایح کشور پذیرنده و عدم مداخله در امور داخلی آن کشور را مطرح می‌کند. اما موضوع مصونیت سفیر مربوط به عملکرد کاری اوست نه "تهدید صلح داخلی" و این همان اتهامی است که قاضی «محمد مازح» به سفیر آمریکا زده است.  

الاخبار سپس نوشت، با صدور ممنوعیت سفیر آمریکا از مصاحبه با رسانه‌های لبنانی «وی به آغوش شبکه ام تی وی و الحدث پناه برد» تا درباره آن اظهار نظر کند و طولی نکشید که تأکید کرد دولت لبنان از وی عذرخواهی کرده است.

اما «منال عبدالصمد» وزیر اطلاع‌رسانی و «زینت عکر» وزیر دفاع لبنان در اظهاراتی جداگانه اعلام کردند، دولت هیچگونه عذرخواهی از سفیر آمریکا نکرده است.

در ادامه این گزارش آمده، بعدا مشخص شد «سلیم جریصاتی» وزیر سابق و مشاور رئیس‌جمهور لبنان همان کسی است که به سفیر آمریکا زنگ زده است.

شبکه «ال‌بی‌سی» در این باره اعلام کرد، جریصاتی به شیا گفته تصمیم قاضی مازح قضایی است و با دستور سیاسی و رسمی انجام نشده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول