اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

بسته خبری| آخرین اخبار استان ایلام

برخی رویدادهای(۸ تیر ماه) در استان ایلام را در این بسته خبری می‌توانید، بخوانید.

بسته خبری| آخرین اخبار استان ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، غلام‌رضا ابدالی مدیر کل حفاظت محیط زیست ایلام، گفت: کنترل و نظارت بر تردد شکارچیان غیر مجاز در جدار مرزی کولگ در شهرستان مهران توسط عراق بیشتر می‌شود.

وی افزود: در پی دیدار اخیر فرمانداران واسط عراق و مهران مقرر شد طرف عراقی نظارت و کنترل بر تردد شکارچیان غیر مجاز در نوار مرزی منطقه حفاظت شده کولگ در سمت کشور خود را بیشتر کند.

دستگیری هشت شکارچی غیر مجاز در ایلام

سردار جمال شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین( ع) ایلام، گفت: هشت نفر از شکارچیان غیر مجاز استان‌های مجاور در استان ایلام دستگیر شدند.

وی افزود: این افراد پس از وقوع آتش سوزی‌های گسترده درمناطق جنگلی بولی، انارگ و سیاه کوه دستگیر شدند.

احداث پنج هنرستان جدید در ایلام مورد نیاز است

نصرت رحیمی مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس ایلام با بیان اینکه عملیات اجرایی یک باب هنرستان به تازگی در مرکز استان آغاز شده است، گفت: احداث دست کم پنج هنرستان جدید در سطح استان از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان اعلام نیاز شده است.

وی افزود: هم اینک تنها سه هنرستان در مرکز استان فعالیت دارد که این مراکز آموزشی جوابگوی نیازهای دانش‌آموزان علاقه‌مند به رشته‌های فنی نیست.

محدودیت در مناطق قرمز کرونا اعمال می‌شود

 قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام در حاشیه نشست ویدئو کنفرانس استانداران با رئیس جمهوری از اعمال محدودیت‌ها در مناطق قرمز کرونا خبر داد و گفت: طبق مصوبه امروز ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، هر شهرستانی که به وضعیت قرمز می‌رسد ستاد استانی می‌تواند برای محدودیت یک هفته‌ای به وزیران بهداشت و کشور پیشنهاد بدهد تا در نهایت با تصویب رئیس جمهوری به مرحله اجرا گذاشته شود.

وی افزود: همچنین از ۱۵ تیرماه، زدن ماسک در تمام محل‌های تجمع الزامی می‌شود.

قاچاق کالا سبب از بین رفتن فرصت‌های شغلی سالم می‌شود

سردار نورعلی یاری فرمانده انتظامی ایلام از مبارزه جدی پلیس ایلام در حاشیه بازدید از شهرستان هلیلان، گفت: قاچاق کالا سبب ترویج اشتغال ناسالم و از بین رفتن فرصت‌های شغلی سالم می‌شود و پلیس وظیفه دارد برای رونق بخشی به تولید داخلی و تحقق شعار سال مقام معظم رهبری با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز مبارزه کند.

وی توجه به بحث معیشت مناطق محروم در سطح کلان را یکی از راهکارهای کاهش قاچاق کالا دانست و افزود: هرچه از ظرفیت‌های استان در راستای اشتغال‌زایی و تولید استفاده کنیم میزان قاچاق کالا کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/ 970821

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول