اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان برای کنترل کرونا برنامه بدهند

استاندار سمنان از مدیران دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان خواست تا برنامه و راهکارهای خود را برای کنترل و کاهش شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال در استان سمنان ارائه دهند.

دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان برای کنترل کرونا برنامه بدهند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌رضا آشناگر ظهر امروز در دیدار رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان با وی، با قدردانی از اهتمام و تلاش مجموعه کادر بهداشت و درمان استان در دو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان و شاهرود اظهار کرد: در مقطعی که به‌واسطه شیوع کرونا همگی دچار غافلگیری شدیم، کادر بهداشت و درمان با تلاشی مؤثر و سپری کردن روزهایی سخت اقدامات ارزشمندی را در راستای کنترل و درمان این بیماری به انجام رساند.

وی تصریح کرد: این امر، موجب شد تا ضمن کنترل شیوع این بیماری، بسیاری از آمارهای ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از این ویروس خطرناک کاهش یابد و در مجموع کارنامه هر دو دانشگاه علوم پزشکی استان کارنامهٔ خوب و قابل قبولی است. 

استاندار سمنان با اشاره به موقعیت جغرافیایی و همجواری استان با هشت استان بزرگ کشور گفت: علی‌رغم اینکه تمام استان‌های هم‌جوار ما جزو کانون‌های شیوع کرونا در دوران پیک این بیماری بودند؛ اما با ورود خوب دو دانشگاه علوم پزشکی استان، خوشبختانه نگرانی خاصی ایجاد نشد و روند امور به‌صورت متعادل سپری شد. 

آشناگر همچنین به نمودارهای شیوع این بیماری در استان نیز اشاره و اظهار کرد: نمودارهای احصاشده در استان نشان‌دهنده وضع کلی نزولی این بیماری و البته در برخی موارد فراز و نشیب‌های موردی است.

وی بیان کرد: با توجه به روند صعودی ابتلا به این ویروس در کشور، لازم است تا مردم استان سمنان نیز به هشدارهای پزشکی توجه و با مراعات نکات بهداشتی، در کنترل و کاهش شیوع این بیماری ایفای نقش کنند.‌

آشناگر با تأکید بر سخنان رئیس‌جمهوری مبنی بر توجه به وضع اقتصادی مردم همراه با کنترل کرونا گفت: نمی‌توان با اعمال فشار و ایجاد محدودیت‌های مختلف موجب ایجاد ضرر و زیان برای مردم شد؛ باید ضمن بالا بردن سطح آمادگی‌ها به دنبال ارائه راهکارهای مناسب جهت کنترل این بیماری ضمن انجام امور روزمره و زندگی عادی مردم بود.‌

استاندار سمنان همچنین از مدیران دانشگاه‌های علوم پزشکی استان خواست برنامه و راهکارهای خود را برای کنترل و کاهش شیوع بیماری و قطع زنجیره انتقال در استان به ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا ارائه دهند و با ارائه آموزش‌های بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک در اماکن عمومی مردم را به رعایت نکات بهداشتی تشویق و ترغیب کنند. 

آشناگر بر ضرورت توجه جدی به رعایت نکات بهداشتی در دستگاه‌های اجرایی، پادگان‌ها، اردوگاه‌ها و اماکن عمومی تأکید کرد و خواستار همراهی تمامی اقشار مختلف مردم و مسؤولان در تحقق اهداف و برنامه‌های ستاد ملی کرونا در کشور و استان سمنان شد.

انتهای پیام/74010/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول