اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

6 شاخص بسته‌های اجرایی تحولی آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش، تحول آفرینی، تحقق پذیری، شوق انگیزی، سنجش پذیری، زود بازده بودن، فراگیری، مدرسه محوری را از ویژگی‌های بسته‌های تحولی آموزش و پرورش بر شمرد.

6 شاخص بسته‌های اجرایی تحولی آموزش و پرورش

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت اجرای بسته‌های اجرایی تحولی که منبعث از سند تحول آموزش و پرورش است، اظهار کرد: در تدوین بسته‌های اجرایی تحولی 6 شاخص شامل تحول آفرینی، تحقق پذیری، شوق انگیزی، سنجش پذیری، زود بازده بودن، فراگیری، مدرسه محوری مد نظر بوده است.

وزیر آموزش و پرورش در تشریح شاخص‌های مد نظر گفت: هریک از شاخص‌های مطرح شده در بسته‌های تحولی برای آموزش و پرورش معنایی دارد.

وی افزود: تحول آفرین بودن به معنای قابلیت تغییر روندها و فرایندهای موجود را به شیوه خلاقانه و نوآورانه داشته و دستیابی به آموزش و پرورش و مدرسه در تراز جمهوری اسلامی ایران را تسهیل کند.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: تحقق پذیر بودن به معنای با توجه به منابع، امکانات و شرایط موجود، اجرای آن امکان پذیر و اثربخش باشد و شوق انگیز بودن به معنای ایجاد شور و نشاط و امیدواری در ذینفعان (دانش آموزان، معلمان، خانواده های مسئولین نهادهای فرادستی) نماید و قابلیت مشروعیت بخشی به برنامه های تحولی داشته باشد.

وی با بیان اینکه سنجش پذیر بودن به معنای برنامه‌ها قابلیت پایش، سنجش (کمی و کیفی) وارزیابی را داشته باشد، گفت: زود بازده بودن به معنای نتایج حاصله در کوتاه مدت، قابل مشاهده و دستیابی باشد؛ فراگیر بودن به معنای این‌که برای حداکثر مدارس و مخاطبان قابلیت اجرا داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: مدرسه محور بودن به معنای برنامه‌ها معطوف به کانون تعول یعنی مدرسه باشد و نتایج آن به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم فرایند تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را متأثر کند.

حاجی میرزایی عملکرد هر بسته تحولی را بطور مستقیم به عملکرد معاونت‌ها و سازمان‌های مجری وابسته دانست و اظهار کرد: سطح بلوغ سازمانی در گروی عوامل درونی و محیطی متعددی است که مهم‌ترین آنها سطح شایستگی‌های نیروی انسانی است. لذا لازم است تمام مجریان و دست اندرکاران اجرای بسته‌های تحولی، با مبانی نظری سند تحول بنیادین و مفاهیم و آموزه‌های آن، آشنایی دقیق و عمیق داشته باشند و در چارچوب فکری و نظری سند برای اجرای بسته‌های تحولی، و نیز سایر برنامه‌های تحولی، برنامه ریزی و اقدام کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول